Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Maymunlar evrim geçiriyor mu?

Halen evrimine şahit olunan maymun var mı

Teşekkür
Hatırla
Takip

Evet, bütün canlılar gibi maymunlar da evrim geçiriyor. Bilim insanları, Orta ve Güney Amerika'da yaşayan ve alet kullanabilen kapuçin maymunlarına ait üç bin yıllık arkeolojik bulguları inceleyerek alet kullanımında ciddi gelişmeler gösterdiklerini ispatlamışlar. Bu durum kapuçin maymunlarının beyinlerinin geliştiğini ya da evrim geçirdiğini gösteriyor.

Evrim konusuna aşina olmayanlar, "evrim geçirme" denilince ilk olarak üçüncü gözün çıkması, bir parmağın körelmesi ya da ne bileyim göze görülür değişikler bekliyorlar fakat ne yazık ki memeliler gibi ileri derecede gelişmiş ve karmaşıklaşmış canlılarda bu tarz değişikleri gözlemlemek, kayıt altına almak ve incelemek için yaklaşık beş bin yıl yaşayabilenlerin ya da yapay zekaların çalışma yapması gerekmektedir. Primatların evrimini inceleme konusunda insan ömrü yetersiz olduğu gibi insanlığın bilimsel gelişmişliği de biraz geriden bakıldığına henüz emekleme aşamasındadır.

Evrimi gözlemlerken daha kısa sürede daha etkili sonuçlar alabilmek adına bitkiler ve bakteriler bilim insanları tarafından kullanılmaktadır.

Teşekkür

“Bana bilime düşman bir hükümetle yönetilen bir ulus gösterin, ben de size sağlık, gelir ve güvenlik bakımından başarısız bir ülke göstereyim.”