Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap

Mamutlar ve kılıç dişliler tekrar yaşama dönebilir mi?

Bildiğim kadarıyla dna yapısına sahip olunan nesli tükenmiş bir canlıyı bir takım bilimsel çalışmalar ile teorik olarak tekrar yaşama döndürmek mümkün. Geçmişte yaşamış bu canlıları pratikte de bir şekilde yaşama döndürmek mümkün müdür? Mümkün ise tahmini kaç yıl içerisinde böyle bir şey gerçekleşir

Elbette Mümkün . Ama onun süresi oluyor yani bi ara Dinazorlar tekrardan yaratmaya çalışmışlardı Önemli olan DNA nın hasarsız süresi . Ondan sonra Klonları yada Tekrardan yaratılabilir . Mesela Eski bir insanda yaratılabilir , ama o o gibi olmaz ,Çünkü uzay zaman Söz konusudur . Bide bu etik gibi ANLAMSIZ bilimi engelleyen konularda olabiliyor . Demek istediğim önemli olan DNA nın süres, yoksa insan dahil her canlı üretilebilir .

Yünlü mamutların nesli yaklaşık 4000 yıl önce tükendi ancak şimdi bilim insanları, genetik düzenlemelerle bu hayvanların yeniden diriltilmesinin eşiğinde olduklarını söylüyor.

Harvard Üniversitesi’nden genetik uzmanı George Church, melez bir yünlü mamut embriyosu yaratmaktan sadece iki yıl uzakta olduğunu açıkladı. Nihai hedef, bir yünlü mamut embriyosunu bir fetüsün içinde geliştirebilmek.

Bununla birlikte, bu şekilde saf bir yünlü mamutu yeniden canlandırmak için hala çok fazla zamana ihtiyaç var. İlk olarak Church ve ekibi, Asya filinin genomuna, uzun kıllar, kalın yağ tabakası ve soğuğa adapte olmuş kan gibi temel genetik özellikler ekliyor. Şimdiye kadar 45 mamut benzeri düzenleme, Asya filinin genomuna eklendi. 2015 yılında söz konusu projeye başlandığından beri, araştırmacılar fil genomuna ekleyebildikleri mamut özelliklerinin sayısını 15’ten 45’e çıkardı.

Tüm bu düzenlemelerin etkisini değerlendirmenin yolları üzerinde çalıştıklarını belirten Church, “Düzenlemelerin listesi, fillerin soğuk ortamlarda kalma başarısına katkıda bulunan şeyleri etkiliyor. Küçük kulaklar, deri altı yağı, kıl ve kanı etkileyecek düzenlemeleri zaten biliyoruz.” diyor.

ilim insanları kan kalıntılarının DNA örneği almak için yeterli olabileceğini söylüyorlardı.

Kan örneği alınabilen ilk mamut olma özelliğini taşıyan bu mamutun muhtemelen 40-50 yaşlarında öldüğü düşünülüyor. Dişi olduğu belirlenen mamutun bir bataklığa ya da suya düştükten sonra kendisini kurtaramadığı ve hayatını kaybettiği öngörülüyor ve bu nedenden dolayı mamutun altta kalan kısımlarının neredeyse olduğu gibi günümüze ulaştığı, üst taraflarının ise başka hayvanlar tarafından yenmiş olabileceği tahmin ediliyor.

• Erman Ertuğrul. İki Yıl İçinde Melez Yünlü Mamut Yaratılabilir. (17 Şubat 2017). Alındığı Tarih: 07 Ocak 2021. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı

“Kitap yakmaktan daha büyük suçlar vardır. Biri, onları okumamaktır.”
Joseph Brodsky