Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Linkini paylaştığım sayfada geçen ifadelerin bilimsel açıdan tutarlılığı nedir?

Evren,evrenin oluşumu,evrenin boyutları ile ilgili teistik inançlara göre araştırma yaparken yukarıda verdiğim linki buldum ancak verilen sayılar hesaplamalar ile ilgili geniş bilgim olmadığı için buraya geldim. Linkte yapılan açıklamaların hesaplamaların bilimsel olarak tutarlılığı nedir?

Bu yazıda hiçbir görüşe saygısızlık etmiyorum ve her görüşe saygı duyuyorum. Fakat matematiksel ve bilimsel yönde yapılan hataları da düzeltmeyi görevim biliyorum.

Paylaştığınız yazıyı okuyorum gördüğüm yanlışları sırasıyla paylaşacağım.

-"Kuarkların boyutu 10 üzeri 19 dan küçüktür"   Kuarkların boyutu Planck uzunluğu kadardır. O da yanlış hatırlamıyorsam 10 üzeri 35 metredir. Söylediği "küçüktür" ifadesi teorik olarak doğru olsa da burada 19 sayısına gönderme yapıldığı için ifadenin geneline yanlış diyeceğim.

-Evrenin yarıçapının 10 üzeri 19 olduğunu söylemiş. Herhangi bir birim verilmemiş. Benim de bu ifadeye sorum "Ne zaman?" yani evren sürekli genişlediğine göre yarıçapı da sürekli değişiyor olmalı. Artı olarak evrenin çapının 93 milyar ışık yılı olduğu tahmin ediliyor. 19 sayısı ile bir ilişki göremedim.

-Yük birimi olan Coulomb, çoğu birim gibi insanlar tarafından belirlenmiş bir büyüklük. Yani 19 üzerine bir vurgu yapmak tamamen anlamsız.

-19'un birinci ve sonuncu rakamlardan oluştuğu söylenmiş anladığım kadarıyla. İnsanlar on parmaklı olduğu için onlu sayı sistemi oluşturmuşlardır. yani 10 sayıda bir, bir birim atlanır. Eğer farklı sayıda parmaklarımız olsaydı 1 ve 9 belki de 1 ve 7'ye dönüşecekti.

-"Bilim evrenin yarıçapını bilemiyor" Daha önce yazdığım gibi, biliyor. Kaynaklarda Evrim Ağacı'ndan bir yazı paylaştım.

-Meleklerin hızını 5,4 trilyon km/s olarak hesaplamış. Fakat biliyoruz ki evrensel hız sınırı ışık hızıdır. (300.000 km/s) Işık hızını neden geçemeyeceğimizi kaynaklarda veriyorum.

-İnsanlardaki omuz-bacak uzunlukları kullanılarak evrenin uzunluğu ölçülmeye çalışılmış. Bu konuya girmeyeceğim mantık dahilinde açıklanabilir.

Bunun dışında fark etmediğim hatalar veya yazımda yanlışlar olabilir, mazur görün.

Puan Ver

“İnsan doğasının değiştirilemeyeceğini iddia edenler kaçıklardır. Onlara insan doğasının ne olduğunu sorun - cevap veremeyecekler!”