Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Kütle çekimi varken evren nasıl genişliyor?

Evrendeki 4 temel kuveten biri olan kütleçekim kuvetini, 2 kütlenin birbirini aynı büyüklükte ve zıt yönde uyglanan kuvet olarak tanımlıyoruz. Anck evrenin hızlanarak genişlediğini söylüyoruz. Hzlanarak genişlemesi içn zıt yönde kuvvet olması gerekir. Byle bir kuvet yksa evrn kendi içine çökmesi lzm.

İlk olarak, 4 temel kuvvetten en zayıf olanı kütle çekim kuvvetidir.

İkinci olarak, evrenin gitgide hızlanarak genişlemesine sebep olan zıt yönde kuvvet ise karanlık enerjidir.

Karanlık enerjinin ne olduğunu bilmiyoruz, o yüzden ismi "karanlık". Zıt yönde kuvvetten ziyade biz onun bir tür enerji olduğunu düşünüyoruz. İlginç olan, evren genişledikçe, karanlık enerji oranı sabit kalıyor. Yani evren genişledikçe, sabit olan karanlık enerji miktarı genişleyen evrene oranla azalması gerekirken. Karanlık enerji miktarı da evrenin genişlemesi kadar artarak, genişleyen evren modeline göre sabit oranda kalıyor.

Bu da genişlemenin sürekli devam etmesini sağlıyor.

Puan Ver

“En azını vaadedene oy verin ki en az hayal kırıklığına uğrayın.”
Bernard Baruch