Tüm Reklamları Kapat
Sorulara Dön

Kütle çekimi bir güç müdür bir etki midir tam olarak ne olduğu bilinen bir şey midir?

462 görüntülenme
  • Soruyu Takip Et
Tüm Reklamları Kapat
Barış Barış
bilim meraklısı

Merhaba,

• Öncelikli olarak fizikte kuvvet denilen şey temelde "etkileşim" olarak anlaşılmalı.
  • Einstein'e kadar Newton Mekaniği uyarınca cisimlerin kütlelerine göre birbirlerini çektikleri varsayılmakta idi. Buna göre G= evrensel kütleçekim sabiti, m1 ve m2 birbirini çeken cisimlerin kütleleri ve r de aralarındaki(daha doğrusu kütleçekim merkezlerindeki) uzaklık olmak üzere F(kuvvet)=G.(m1.m2/r kare) şeklinde hesaplanmaktaydı.
  • Bu formül küçük ölçeklerde geçerliyken çok geniş ölçeklerde ve ışık hızına yaklaşan hızlarda porblem yaratmakta. Bu durum bizi Einstein'in yeni teorisine götürdü: Görelilik.
  • Einstein'e göre cisimler kütleleri boyunca uzay/zamanı büktükleri için o bükülmüş uzay/zamanda yolculuk yaptıklarından sanki birbirlerini çekiyormuş gibi görünüyor. Yani aslında Einstein'a göre kütleçekim nevi şahsına münasır bir etkileşimdir diyebiliriz.
  • Bugün kütleçekim ile ilgili en büyük problem bu etkileşimi kuantize edememek. Yani kütleçekimi kuantum mekaniği ile açıklamakta problem var. Bunun üzerinde çalışılıyor.
137 görüntülenme

1. Anonim. Kütleçekim. (13 Ekim 2021). Alındığı Tarih: 13 Ekim 2021. Alındığı Yer: Wikipedia | Arşiv Bağlantısı
Tayfun Kahyaoğlu
STS Scuola Tecnica Superiore Manno Lugano (CH)

Merhabalar! Kütle çekimi kuvvettir. Örn, havayı oluşturan gazların moleküllerinin ağırlığı (1,225 kg/m³) sebebi ile kütle çekirdeğine doğru çekilir. Hava dediğimz gazlar sıvı ve katı madde ile karşılaşınca, yapısal özelliklerinden dolayı sıkışırlar: bu hava sıkışmasına “atmosferik basınç” deriz. Atmosferik basınç kuvveti, kaba bir ortalamayla cm² başına 1 kg’a denk gelmektedir. Yerçekimimiz hızı 9,80665 m/s² dir; 1 kgf/cm² = 9,80665 N; 1 kgf/cm² = 0,980655 Bar. Yani, kütle çekimine yerçekimide diyecek olursak, mühendisliğin olmazsa olmaz temel hesaplamaları çerçevesinde yapılan hesapların önemli bir kısmı yerçekimi kuvvetinin getirdiği (SI) standartları doğrultusunda olmaktadır. Mevzuya aslında daha derinden ve daha uzun yoldan girilmelidir. Okuyucular arasında genç öğrencilerin bu mekanizmayı kavraması için iştah açabilecek minik bir örnek soru paylaşmak isterim: Bir pipetten bir meşrubat emmek ile bir spaghetti makarna tanesini emmek arasında sarfedilen efor farkı neye istinaden? Bu sual soru olarak kalsın, cevabını bireyler kafalarında değerlendirsin. Bilmeyenlere beyin jimnastiği olsun; olmazmı?[1]

188 görüntülenme

1. brasilescola.uol.com.br. (Si) Fizik Tablosu. Alındığı Yer: brasilescola.uol.com.br | Arşiv Bağlantısı
Sorulara Dön
Ötanazi: Ölüm Hakkımız Var mı? | Taner Beyter (Öncül Analitik Felsefe)
Kediniz Sizi Nasıl Seks Makinasına Çeviriyor?
Siz Ne Kadar Ortalama İnsansınız? | Galton Panosu!
Bu Motor, Nasıl Havada Asılı Durabiliyor?