Sorulara Dön
Serhat İbin
34K UP
Üye

Kuantum dolanıklıkta iki benzer parçacık arasındaki sonsuz hızın nedeni 3 boyutlu bir evrende yaşıyor olmamız olabilir mi ?

Parçacıklar arasındaki sonuz hızlı iletimin sebebi bu bağın zamanın ve mesafenin önemsiz olduğu başka bir boyutta olmasından olabilir mi? Böyle olunca bizim 3 boyutlu evrenimizde bu bağ arasında zaman önemsiz oluyor.
238K UP
Krononot

Bunu anlamak için, parçacıkların yani quantum seviyesinin farklı kurallarının olduğunu iyi anlamış olmak gerekiyor. Maddenin belirsizliği ile başlayıp quantum süperpozisyon a giden süreci az çok biliyorsak, quantum dolanıklığı da anlamak kolay olur. (Her ne kadar Einstein kabul etmek istemese de)

Dolanık haldeki parçacıklar arası etkileşim zamandan bağımsız gerçekleşir. Sonsuz hız demek teknik olarak doğru olmaz, çünkü ışık hızıyla sınırlı ya evren, o nedenle. Evrenin iki ucuna konan dolaşık iki parçacık, arada zaman geçmeden aynı etki tepkiye sahipler. Oysa bir fotonun bilgi taşıması için kaç ışık yılı geçmesi gerekirdi değil mi? Demek ki, bazı fenomenler, bizim etkisinde olduğumuz 3+1 boyut kuralları dışında gerçekleşmekte. Quantum seviyede newton fiziğinin geçmiyor olması da bu kuralların kaybolmasıyla ilgili.

Sorulara Dön
Kendi Başınızayken Boğulursanız Ne Yapmalısınız?
"Last of Us", Sandığımızdan Gerçek Olabilir mi?
Oppenheimer: Ben Şimdi, Dünyaların Yok Edicisi Olan Ölüm Oldum!
Mikrodalga Fırın, Yemekleri Nasıl Isıtır?