Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Klasik fizik ve kuantum çakışır mı?

Newton mekaniğinin tersine kuantum mekaniği evrende hiçbir fiziksel olayın kesin ve net ölçülebilirliğinin mümkün olmadığını bütün bilebildiklerimizin istatistiksel veriler olduğunu söyler genelde (heisenberg'in belirsizlik ilkesi ve çift yarın deneyi buna örnek gösterilebilir). Ama klasik fizikte durum bunun tam tersi değil midir?

Aslında uyuşur. Ancak makro sistemlerde... Makro sistemlerde aynı sonuçları verirler hemen hemen. O yüzden hala makro sistemlerde daha kolay olan klasik fiziği kullanıyoruz. Ancak öikro sistemelrde deney ile klasik fizik kuramları uyuşmuyor. Kuantum fiziği, mikro ve makro sistemlerin tümünü kapsayacak biçimde kurgulanmıştır. Fark bu.

1. Ropörtaj

Fikrimce çatışmaz.

Kuantum Fiziği:Atomik boyutlarda ve ışık hızına yakın hızlardaki parçacıklarla çalışır.

Klasik Fizik:Yerçekimi kuvveti ya da gezegenlerin güneş çevresinde dönüşü gibi nispeten makro boyutlarda ve yavaş cisimleri inceler.

Klasik Fizikte belirlilik ilkesi vardır.Kuantum Fiziğinde olaylar belli bir olasılıkla meydana geliyor.

Kuantum fiziğinde nesnelerin özellikleri sürekli iken,kuantum fiziğinde ani sıçrayışlarla(ki buna kuantum sıçraması deniliyor) bir durumdan diğerine geçiş gösteren süreksiz değerlerdir.

Yanlışım varsa düzeltirseniz sevinirim