Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Kara mizah ve yüksek ıq arasındaki korelasyon güvenilir mi?

Güvenilir mi yoksa taraflı bir bakış açısı mi var? Yüksek ıq'le kara mizah arasindaki korelasyon espiri anlayip gülme mi yoksa yapma becerisi arasındaki korelasyon mu? Sizinde ansilmazi zor kara mizah örnekleriniz var mi?

Viyana Tıp Üniversitesi'nde yapılan bir deneyde öncelikle katılımcılar IQ testlerine tabi tutuluyor, sonrasında kara mizah örneklerine verdikleri tepkiler gözlemleniyor. Burada ortaya çıkan bağlantıda daha yüksek IQ'lu kişilerin bu tür mizaha daha pozitif tepki verdikleri belirlenmiş. Yani taraflı bir bakış açısından söz edemeyiz.

Bununla beraber burada takdir ve takip edilen davranış biçimi; esprinin beklenmeyen yerden gelişini çözümleyebilme ve buna cevap verebilme yeteneği. Bu yeteğeni ele alırken de yüksek zeka, daha girift bağlantılar zincirlerinden çıkarımlar yapabilmenin bir parametresi olarak tespit edilmiş. Espriyi anlayıp gülmekle, espri yapmak arasında bir farktan söz edilmemiş, ikisi de bir bütünün parçaları olarak görülmüş.

1. Evrimağacı

“Günümüz biyolojisi, tüm biyolojik kavramları fiziksel ve kimyasal olarak açıklamayı hedeflemektedir.”
Francis Crick