Puan Ver
Puan Ver

Işık hızını ölçebiliyorsak bir fotona göre zamanın durması olayını nasıl açıklayabiliriz?

Hız, cismin aldığı yol bölü zaman olarak bulunuyor. Yani foton için zamanın durduğunu düşünürsek hızının limitte sonsuz olması gerekmekte. Ayrıca bir düşünce deneyi olarak foton üzerinde zamanın durduğunu görmemiz gerekiyorsa bu sonsuz hızda olmamız gerektiği anlamına gelmez mi?

Işık hızı zaten evrenimizin üst limitidir ve bağıl hareketten de bildiğimiz gibi gözlemciye göre hız değişir ışık hızını formül ile ifade ederken zaten gözlemci bizizdir ve zamanı kendimize göre referans alırız foton için zamanın durması burada önemsiz sorunun başında verdiğin argüman burada patlıyor ve kendi felsefi görüşüm ışık hızı veya -273 celcius gibi üst limitler evrenimizin sınırları buradan sonra 4. bariyer kırılıyor olabilir bu düşüncede çıkış noktam evrenin bir simülasyon olduğunu düşünmem.

Tabi bu düşüncemin herhangi bir bilimsel değeri yok sadece fantezi.

1. Hyper pysics relative motion documents Net bir cevabım yok farklı bir yöne doğrultabilirim

“Eğitim, bir ulusun en ucuza mal edebileceği savunma sistemidir.”
Edmund Burke