Puan Ver
Puan Ver

İnsanların evrimleşme aşamalarında dna nasıl gelişti? Dna nasıl evrimleşti?

İlk insanın genetikleri ile modern insanın genetik olarak ne farkı vardı? 2019 yılında yaşayan bir insan ile 3019 yaşayacak olan bir insan arasında genetik olarak ne farklar oluşabilir?

Öncelikle şunu belirteyim,1000 sene önce yaşamış ve bin sene sonra yaşayacak olan insanın genetik olarak farkı,herhangi iki insanın arasında olan genetik farktan fazlası değildir.Evrim denilen doğa yasası,kendi mekanizmaları üzerinde işler ve sanılanın aksine bireyi değil popülasyonu etkiler.Bu süreçte geçirlen doğa şartlarına adapta olamayan bireyler elenir.Hayatta kalabilenlerin güçlü genleri yavru bireylere aktarılır.Böylelikle yeni bireyler bu yaşanılan her olay her neyse ona daha dayanıklı olurlar.Tam da buna evrim denir.Evrimi anlayabilmek için geçmişteki bir popülasyonla gelecekteki bir popülasyonu kıyaslamak gerekmektedir.Bireyleri değil!

İşin özü genetik olarak değişmedik.Ancak nesiller boyu aktarabildiğimiz bilgiler arttığından Dünyaya daha hakim bir tür haline geldik.Gelecekte bunun değişmesi ciddi bir olay olmadıkça beklenmemektedir.

Adaptasyon. Evrimsel süreçte doğal seçilim vardır ve adapte olamayan canlılar ekosistemden atılır. Adapte olan canlılar ise yaşamına devam eder. Çevresel faktörlere uyum sağlayan canlıların bu nedenle adaptasyon esnasında DNA'ları kırılır ve bir sonraki nesillere aktarılır.

“Bilim, tıpkı bir okyanusun kıyıya vurması gibi direnilmez, şahane ve acımasız bir şekilde büyümektedir.”
Oliver Wendell Holmes