Puan Ver
-6
Puan Ver

-insanın atası maymunsa neden tümü insana evrilmedi? -maymunun yaşadığı yerlerde insan da mevcut, aynı çevrede maymun-insan arası bi tür olmalı mıydı?

Süleyman Mutlu -6

Bu soru aynı neden atasal koeservat tek bir türe dönüşmedi gibi bir şey. Ayrıca insanın atası maymun demek biraz abes kaçıyor çünkü günümüz primatlarıyla ( aslında günümüzde yaşayan bulunmuş her canlı tek atasal koeservattan evrildi ama ) ortak bir atadan geliyoruz. Bir çok evrim mekanizması dahilinde atasal ırklar birbirinden farkılık gösterebilir. Bunun en dikkate değer mekanizması ise izolasyondur. Aynı tür farklı ortamlarda bulunursa bu iki tür zamanla birbirinden ayrılmalar gösterecektir. Gerek kendi içlerinde yaptıkları genetik değişiklikler olsun, gerekse farklı ortamlarda bulundukları için üzerlerine etkiyen seçilim baskıları olsun. Bize, günümüz yaşayan primatlarından çok daha yakın türler vardı ancak soyları tükendi ya da türümüzün yaptığı ırkçılık sebebiyle biz tükettik.

Dahası, çok fazla ara tür ve kanıt mevcuttur. Soy ağaçlarını incelemen için sana linkler bırakıyorum. Umarım faydalı olur.

Sorduğun soru çok saçma, senin abin askerse senin de asker olman gerekmiyor. Ve insanın atası maymun değil, akrabasıdır. Yani senin abin ablan bile değil de kuzenin gibi. Homosapienler o çağa daha çok adapte olduğu için gelişimleri daha hızlı oldu, keza insanların atalarını(homosapien) gelişmeye iten bir çok faktörler vardı. Avcıların çoğalmasından dolayı düzlük alana geçilmesi en büyük sebeb, zaten ayakta durabilen canlılarken avlarını ve avcıları görebilmek için devamlı ayakta durmak zorunda olmaları beyin lobunun o kesimi büyütmeye başlaması ilk aşamaydı, bana göre ise temel aşama ateşi bulmakta başladı, ateşi bularak et tüketimi daha çok yaygınlaştı ve beyinin evrimleşmesi daha kolay oldu, vucudumuza nazaran pek büyük sayılmıyan bir organımız ama vücüdümüzün %20lik enerjisini tüketiyor. En son ise Neandertal'e kadar evrimleşip günümüzün insanlarına dönüştük işte, bunları bilim adamları fal bakarak ya da gündem olsun diye uydurmuyorlar, sadece 3 5 fosilden bile bu tezleri doğruluyabilecek teknolojiye sahip insan oğlu, keza dinazorun bile yüzlerce fosili var. En basitinden anlatıcak olursak bir yanan cesetin bile külünden dna testi yapıp kim olduğunu çıkartabiliyoruz, bir çok farklı fosilden bunu doğrulamak zor değil yani. BU ARADA, BÜTÜN SÖYLEDİKLERİMİ VE DAHA FAZLASINI EVRİM AĞACI YT KANALINDA BULABİLİRSİN, DAHA DETAYLI ANLATIMLAR VAR.

1. evrim ağacı

“Ölüm bir mühendislik problemidir.”
Bart Kosko