Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

İnsan soyunun mutlaka devam etmesi gerekir-kaynaklı çabaların dayandığı rasyonel neden nedir?

Homosapiens in yok olmamasının gerekliliğini hangi gerekçeye dayandırarak yaşanabilir gezegen arıyoruz, marsta kolonileşmeye çalışıyoruz vs vs

Oğuzhan atlas çok güzel yazmışsın, sana çok katılıyorum ama evrimimizi önde tanmamlamak yanlış bir tanımlama olur. Evrimsel olarak önde ya da geride olmak diye bir tanım yanlış. Bir aslana göre güçsüzüz ama ondan zekiyiz. Biz yaşamda kalabilmek için zekayı geliştirmişiz, aslan penceleri ve güçlü kasları. Ve insan hala evrimleşmeye devam etmekte. Bence de insanınlığın inanılmaz bir egosu var belki bu ego bir avantaj sağlıyor olabilir ama bu ego o kadar yüksek bir noktada ki evrenin insan için var olduğunu düşünenlerin sayısı az değil. Bence insanlık iç güdüsel olarak yaşamaya devam etmek için gelişmek istiyor. İnsan türü keşfetmek, anlamak ve gelişmek için çabalıyor. Marsa gitmek, uçan arabalar üretmek istemek, ölümsüzlüğü hedeflemek hepsi yaşamaya devam etme iç güdümüzün bir yansıması. Bu amaçlarımızın ve eylemlerimizin anlamlı olup olmadığı ise bence derin bir felsefi soru.

1. Youtube Optimistic nihilizim

Merhaba,türümüzün mutlaka devam etmesi gerektiği tamamen kendi türümüzün egosudur.Biz bu evrendeki farklı canlı türlerinden sadece biriyiz, tek farkımız evrimimizi daha önde tamamlamış olmamız, evren bizsiz de var olacak dolayısıyla bizim kesinlikle var olmamız gerekli diye bir düşünce çok mantıklı değil.İşin bilimsel yönüne gelirsek, bilim merakın eseridir, farklı dünya arayışlarımız marsta koloni kurma çalışmalarımız merakımızın sonucu, bilim önceliklerinde insanlık meraktan sonra gelir. Marsa gönderilen ilk insansız araç bunu çok güzel anlatıyor.İsmi Curiosity yani merak, her şeyin cevabı. Bugün bildiğimiz her şeyi insanoğlunun merakına borçluyuz, bundan sonrasını da buna borçlu olacağız.

Puan Ver

“Okuyan biri ölmeden önce binlerce hayat yaşayabilir... Okumayan biri tek bir hayat yaşar.”
George R. R. Martin