Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

İlk patlamada planck boyutunda olan evrenin karanlık enerjinin itmesiyle ışıktan hızlı genişlediğinde onun hızını yavaşlatan ne olmuştur?

Eğer karanlık madde ise bunun nedeni patlama anında karanlık madde de mi vardı. Bu yavaşlama anı planck zamanına mı denk geliyor?

Merhabalar. Enflasyon Teorisi genel olarak Big Bang'den sonra evrenin genişlemesine neden olan etkilere ışık tutmaktadır. Ancak sizin de sorduğunuz Kozmik Şişme'nin yavaşlamasına neden olan etkinin ne olduğu hala cevap aranan bir konudur. Kozmik Şişme gerçekten oldukça önemli ve detaylarına dikkat edilmesi gereken bir konu olduğundan geniş kapsamlı bilgi edinebilmeniz için kaynaklar bırakacağım.

Puan Ver

• Yazar Yok. Enflasyon Nedir?. (05 Eylül 2020). Alındığı Tarih: 05 Eylül 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  • Yazar Yok. Kozmik Şişme Neden Yavaşladı? (1) . (05 Eylül 2020). Alındığı Tarih: 05 Eylül 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  • Yazar Yok. Kozmik Şişme Neden Yavaşladı? (2) . (05 Eylül 2020). Alındığı Tarih: 05 Eylül 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı

Merhaba.Alanım fizik değil ancak sorunuzu okurken aklıma bir cevap geldi.Doğru olmasa bile akla uygun geliyor.Sıcaklığın yüksek olduğu ortamlarda maddeler hızlı hareket eder.Formülüze edecek olursak; Enerjikinetik=1/2mv2 ve d=m/v ikinci denklemden yola çıkarsak özkütlenin sıcaklıkla ters orantılı olduğunu bildiğimizden d azalıyorsa v'nin arttığını görürüz (kütle mutlak olduğundan ona karışmıyoruz) ve son olarak ilk denklemde v yi yerine yazarsak kinetik enerjinin sıcaklıkla doğrudan ilişkili olduğu sonucuna varabiliriz.İlk patlamada kütlevi bir enerji akışı olduğu için sıcaklık astronomik sayılara ualşmıştır.Ancak zamanla evrenin soğuması cisimleri yavaşlatmıştır.Gibi bir sonuca vardım.Doğrudan cevap değilse bile bir faktör olduğu kesin.

Puan Ver

“Günümüzde bilim insanları dilenciler gibi görülmektedir. Ellerindeki teneke kutular, devletin fon ajanslarına ısrarla doğrultulmuştur.”
J. Doyne Farmer