Puan Ver
Puan Ver

İlk atom nasıl oluşmuştur??

Ayrıntılı anlatırsanız sevinirim

Favorilerime Ekle
Sonra Cevapla
Takip Et

Evren doğum anında bir protondan bile küçüktü.1032 K sıcaklığında ve tüm kuvvetler bir aradaydı.

Önce kütle-çekim kuvveti diğer kuvvetlerden ayrıldı ve evren şişme(kozmik enflasyon) safhasına girdi ve büyüklüğü 1030 kat arttı. Evren adeta fotonlardan,kuarklardan ve leptonlardan meydana gelen, yaklaşık 1027 K sıcaklığında bir çorbaya dönüştü.

Güçlü ve zayıf kuvvet birbirinden ayrıldı. Sonra, zayıf kuvvet ve elektromanyetik kuvvet birbirinden ayrıldı.

Kuarklar bir araya gelerek hadronları(proton ve nötron) ve bunların karşıt-parçacıklarını meydana getirdi. Evren daha yavaş genişlemeye ve soğumaya başladı.

Parçacıklar ve anti-parçacıklar birbirleriyle çarpışarak foton ve diğer parçacıklara dönüştüler.

Evren protonların ve nötronların birbirleriyle çarpışıp elementleri oluşturabileceği kadar soğumuş durumdaydı. Bu sürede H,He3,He4,Li7 oluştu.

Sıcaklık 2970K'e kadar düştü, elektronlar çekirdeklere bağlanmış ve atomlar oluşmuştu.

Favorilerime Ekle

1. Nihat Bilgin Yayınları Oradan özetleyip alıntıladım.

““Tıp” sözcüğünün önüne “alternatif” sözcüğünü koymak, bir köpeğe işaret edip “Bak, bu benim alternatif kedim!” demek gibi bir şeydir. O, halen bir kedi değildir!”
Josh Thomas