Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

İlerde insanlar farklı gezegenlerde evrimleşebilir mi?

İleride insanlığın mars gibi gezegenlere gidip orada evrimleşme ihtimali var mıdır? Mars'ın tabanında bulunan %96 lık karbondioksite rağmen ileride bazı insanlar mars'ta koloni kurup orada farklı bir şekilde evrimleşebilirmi?

Tabi ki de. İnsalık Mars'a gittiği zaman ve orada yaşamaya başladığı zaman artık onlar Marslı olacaklar. Orada ilk doğan bebek artık Marslı olacak. Mars'ın fiziksel koşullarına göre yaşayacaklar. Marslılara ait bir gen havuzu olacak ve bu havuza her geçen gün yeni genler eklenecek. Mars'ın seçilimlerine maruz kalacaklar ve nesiller boyunca o ortamın koşullarına göre zayıf genler elenip, uyum sağlayabilen genler hayatta kalacak. Bunun sonucunda Dünya insanı ve Mars insanı birbirinden farklılaşmaya başlayacaktır. Belki bu farklılaşma on binlerce yıl sonra makro boyutta gerçekleşebilir, ancak kısa vadede tüm farklılaşmalar mikro boyutta olacak. Bu farklılaşmalar ne olacak sorusuna cevap vermek şuan zor. Ancak Mars'ın koşulları göz önüne alındığında bazı fikirler ortaya atılabilir. Örnek olarak atmosferin yoğunluğunun Dünya'dakine göre az olmasından dolayı deri rengi koyulaşabilir. Yer çekimi Dünya'ya göre daha az olduğu için Marslıların kemikleri daha da kalın olabilir. Mesela yine Mars yüzeyinde radyasyon miktarı çok olduğu için buna uyum sağlayabilen genler hayatta kalacak ancak uyum sağlayamayanlar kansere yakalanma ihtimalleri artacaktır. Tabi bu koşullar başka çözümleri ve sorunları beraberinde getirmektedir. Ne olup biteceğini hep beraber göreceğiz!

Puan Ver

“Özgürlüğün ne olduğunu bilmeyenler, onu talep edemezler.”
Johann Schubert