Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Hayat dünya üzerinde bir değilde iki veya fazla atadan evrimleşmiş olamaz mı?

Tüm bilimsel yazılarda tek ortak atadan bahsediliyor canlılığın bir bölümü farklı ortak atadan evrimleşmiş olamaz mı? Mesela birden fazla ortak ata olursa evrimi anlaşılamayan virüslerin evrimi daha kolay anlaşılamaz mı?

Sorunuzun bilim camiasındaki karşılığı ''Multiple origins of life''.

Bu konuda, bütün organizmaların aynı canlılık mekanizmasıyla (DNA, RNA ve diğer kimyasal süreçlerdeki benzerlikler) çalışmasını delil göstererek canlılığın tek bir atadan başlamış olması gerektiğini söyleyen Biyokimyagerler olduğu gibi, canlılığın bir çok atadan ortaya çıktığını ancak şuandaki canlılığın şartlara en uygun form olarak varlığını sürdürdüğünü ve diğer canlılık formlarının yok olduğunu söyleyen bilim insanları da var.

Kaynaklara ''Multiple origins of life'' ile ilgili olasılıkların incelendiği bu konudaki en kapsamlı makalelerden biri olan Mayıs 1983 tarihli Chicago ve California(Santa Barbara) Üniversitelerinden David M. Raup ve James W. Valentine'nin yazdığı makaleyi ekledim.

1. Multiple origins of life ''Multiple origins of life'' ile ilgili olasılıkların incelendiği bu konudaki en kapsamlı makalelerden biri olan Mayıs 1983 tarihli makale

“Ben manevi miras olarak hiçbir nas-ı katı, hiçbir dogma, hiçbir donmuş, kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır.”