Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Günümüzde şehir içinde arabalardan sıkılan sinek ilaçları seleksiyon ile sinekleri küçük çapta evrimleştirebilir mi?

Evet evrimleştirebilir. Sıkılan sinek ilaçları dolayısıyla sineklerin büyük bir bölümü ölür. Çeşitli genetik farklılıkları sebebiyle bir şekilde ilaçtan etkilenmeyen veya bu etkiden kaçmayı başarabilen sinekler hayatta kalırlar ve çoğalırlar. Dolayısıyla bu genlerinini yavrularına aktarırlar. Zamanla nüfus çoğunluğu elde ederler. Bir zamanlar aynı ilaçtan ölen sinekler bir süre sonra o ilaca bağışıklık kazanmış nesiller oluşturabilirler. Bu da bir evrim göstergesidir. Fakat bu iş öyle üç beş yılda olabilecek bir iş değildir. En azından sinekler için. Konuyu daha hızlandırılmış ele almak için çok daha hızlı nesiller üreten bakterileri incelemek daha doğru olur. Evrim Ağacı'nın bu konuyla ilgili bir çalışması var kaynağa ekliyorum.

Puan Ver

“Büyük botanikçi Bichat'nın da dediği gibi, eğer ki herkes birebir aynı kalıptan çıkmış olsaydı, 'güzellik' diye bir şey var olmazdı. Eğer bütün kadınlarımız Venus de' Medici kadar güzel olsaydı, belki bir süre etkilenirdik; ancak kısa bir süre sonra gözlerimiz çeşit arardı. Ve çeşitliliği bulduğumuz anda, belirli özelliklerin, o anda var olan standartların ötesinde, birazcık daha abartılmasını görmek isterdik.”