Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Güneş panelleriyle nasıl enerji üretilebiliyor?

Panellerin çalışma prensibi nedir?

Teşekkür
Hatırla
Takip

Temel olarak, olan şey, güneş paneli sisteminizin elektronları atomlardan ayırmak için fotonlar kullanmasıdır. Fotonlar ışık parçacıklarıdır. Elektronları atomlarından ayırma işlemi de elektrik yaratır. Güneş panelleri, gelen güneş ışığını ısı yerine elektriğe dönüştüren silikondan yapılan fotovoltaik hücreler içerir. (“Fotovoltaik” ışıktan elektrik anlamına gelir - fotoğraf = ışık, voltaik = elektrik.).

Güneş fotovoltaik hücreleri, ince bir cam dilim altına yerleştirilmiş pozitif ve negatif bir silikon filminden oluşur. Güneş ışığının fotonları bu hücrelere çarptıkça elektronları silikondan vururlar. Negatif yüklü serbest elektronlar, tercihen, toplanabilen ve kanalize edilebilen bir elektrik voltajı yaratan silikon hücresinin bir tarafına çekilir. Bu akım, güneş fotovoltaik bir dizi oluşturmak için ayrı ayrı güneş panellerini seri olarak birbirine bağlayarak toplanır. Kurulumun büyüklüğüne bağlı olarak, çoklu bir güneş fotovoltaik dizi kablosu dizisi, bir sigortalı dizi birleştiricisi olarak adlandırılan bir elektrik kutusunda sonlanır. Birleştirme kutusunun içinde, modül kablolarını korumak için tasarlanmış sigortalar ve ayrıca sürücüye güç sağlayan bağlantılar bulunur. Bu aşamada üretilen elektrik DC'dir (doğru akım) ve evinizde veya işinizde kullanıma uygun AC'ye (alternatif akım) dönüştürülmelidir.

Teşekkür

“Bugün okuyabileceğiniz kitabı yarına bırakmayın.”
Holbrook Jackson