Sorulara Dön
Akademi & Üniversite

Fizik okumak için ne yapmalıyım?

Merhabalar henüz erken olsa da ileride fizik okumak, öğrenmek istiyorum cern, nasa tarzı bir yerde çalışmak istiyorum bunun için hangi üniversite bölümünü okumalıyım ve neye ağırlık vermeliyim sadece fizik bölümü okusam bir yere varabilir miyim şimdiden teşekkürler

Fizikci diye tabir edilen bilim insanlarindan olabilmek istiyorsan fizik bolumunu bitirmelisin. Sonrasinda gidecegin, gitmek istedigin yere gore ya yuksek lisans+doktora ya da sadece doktora yapman gerekmekte. Ardindan akademide calismaya devam etmek istiyorsan doktora sonrasi post-doc yapman beklenir. 2 ya da 3 post-doc. Toplam sure asagi yukari 15-20 yilini alir.

Fizigin alfabesi/dili/dini/ matematiktir. Cok iyi matematik bilmen gerekir. En azindan belli bir seviyeye cikana kadar sonrasinda teorik/kuramsal fizikte kalmak istiyorum dersen matematigin sonu gelmez.

Kodlama ogrenmek sarttir.

Fizik bolumu + matematik + kodlama + Ingilizce mahserin dort atlisidir baslangic seviyesindeki insanlar icin.

Cern ya da Nasa demissin. Ikisi cok farkli alanlar. Hedeflerini belirlerken romantizmden uzak durmani tavsiye edebilirim. En azindan bir noktaya kadar.

Korkutmak ya da seni bu alandan kacirtmak adina soylemiyorum ama kafayi kirmak tabirini gerceklestirirsin.

Gunun sonunda, harcadigin zaman gosterdigin emek somutlastiginda tatmin duygusu her yerini kaplar.

Herkese bir doz fizik tavsiye edebilirim =)

Umarim az da olsa yardimim dokunmustur.

ps: Baskasina sorma, kendin otur, oku, ogren, arastir. Kimsenin kafasiyla yol alma.

Merhaba Mert, öncelikle fizik bölümü okumak (her ne kadar insanlar tarafından önyargıyla karşılanan bir hedef olsa da) çok önemli ve güzel bir hedef.

Fizik bölümü okuyarak çok fazla yere gelebilirsiniz. Uzay bilimleriyle ilgilenebilir, kuantum fiziğiyle ilgilenebilir veya mühendislik temelli, yazılım temelli çalışmalar yapabilirsiniz. Fizik bölümü, bu konuların bir çoğunda genel bir temel hazırlıyor fakat fizik bölümü okumak tek başına yeterli olmuyor. Yoğunlaşmak istediğiniz konuyu seçerek lisanstan sonra yüksek lisans ve doktora yapmanız gerekecek. Asıl sevdiğiniz, ilgilendiğiniz konularla çalışma fırsatını yüksek lisans ve doktorada yakalayacaksınız.

CERN, NASA, ESA ve DESY gibi yerlerde çalışmak istiyorsanız bunu kesinlikle fizik okuyarak (ve gerekli yüksek lisans, doktora çalışmalarını yaparak) başarabilirsiniz. Örneğin CERN'de bir deneyin teorisini geliştiren fizikçiler, o teoriyi yazılıma dönüştüren yazılım mühendisleri / fizik okuyup yazılıma yönelmiş kişiler ve deney düzeneğini hazırlayan mühendisler bir arada çalışır. Benzer durum tüm kurumlar için geçerlidir. Bu yüzden böyle yerlerde çalışmak için fizik okumak zorunda değilsiniz (ama fizik okuman avantaj sağlayabilir). Ancak işin mühendisliğinden çok fiziği, teorisi ve uygulamasıyla ilgileniyorsanız fizik bölümünü okumanız sizin yararınıza olacaktır.

Eğer NASA, ESA veya Tübitak UZAY gibi yerlerde işin biraz daha uzay tarafıyla ilgili çalışmak istiyorsanız astronomi ve uzay bilimleri bölümü de sizin için faydalı olabilir. Fakat fizik bölümü mezunu olduktan sonra elinizde çok fazla seçenek olacak iken astronomi bölümü mezunu olursanız kısmen daha kısıtlı seçim şansınız olacak. Buna dikkat etmenizi tavsiye ederim.

Öncelikle Merhaba