Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evrimin bir sonu varmı? Yani biz daha nereye kadar evrimleşeceğiz

Sorum saçma gelebilir. Daha bu konuya yeniyimde :)

Teşekkür
Hatırla
Takip

Hayır, saçma bir soru değil. :) Evrimle ilgili kafanıza bir şey takıldığında, kütleçekimini düşünün. Hemen hemen her zaman aradığınızı bulacaksınız, çünkü neredeyse birebir aynı şeyler (her ikisi de bilimsel yasalar olması dolayısıyla). Kütleçekiminin "sona erdiği" bir durum var mı? Belli şartlar altında evet; örneğin bütün büyük gökcisimlerinden eşit derecede uzak ve makul bir referans düzlemine göre hareketsiz olsaydınız, kütleçekimi kuvveti "pratik olarak işlevsiz" olurdu. Bu yasa durmuş ya da sona ermiş olmazdı; ancak etkilerini hissetmezdiniz. Bu durumlar haricinde ise kütleçekimi asla durmaz, durmaksızın aynı şekilde işler.

Benzer şekilde evrim de bir doğa yasasıdır ve durmaz, sona ermez, bitmez (bu insanlar için de geçerlidir, bakteriler için de). Elbette evrimin etkisini daha az hissettiğiniz durumlar yaratabilirsiniz; Hardy-Weinberg Dengesi bunun ne koşullar altında olacağını zaten söylüyor. Ancak bu durumda da evrim durmamıştır; sadece siz etkisini daha az hissedersiniz. Bunun haricinde evrim durmaksızın devam edecektir, biten veya sonlanan bir şey değildir.

Puan Ver

• Yazar Yok. Hardy-Weinberg İlkesi: Evrimin Boş Hipotezi Nedir, Nasıl Çalışır?. (25 Haziran 2019). Alındığı Tarih: 25 Haziran 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  • Yazar Yok. Evrimin Boş Hipotez Matematiği: Hardy-Weinberg Dengesi. (25 Haziran 2019). Alındığı Tarih: 25 Haziran 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı

“Bilim tarihini anlamak, evrensel gerçeğe ulaşmaya yönelik her iddianın ölümlülüğünü anlamaktan geçer.”
Evelyn Fox Keller