Puan Ver
Puan Ver

Evrimi simüle eden bir bilgisayar yazılımı var mıdır?

Anonim 2

Tabii ki vardır. Bu konuda 1980'li yıllardan itibaren pek çok çalışma yapılmıştır. 10 yıl kadar önce NASA kendi süperbilgisayar dizisinde kapsamlı bir evrim simülasyonu yapmıştır.

PC kullanıcıları için en popüler olanlarını kaynaklara ekliyorum.

1. 3D Virtual Creature Evolution Karl Sims Digital Arts
  2. Blind Watchmaker
  3. Artificial Life
  4. GeNESiS Gen evrimi için
  5. Altruist

Bu bahsettiğini konu edinen bir akademik çalışma alanı bile mevcut: Evrimsel hesaplamalar. Basitçe; doğadaki evrim süreçlerini matematiksel olarak modelleyerek, bu modellerin çeşitli problemlerin çözümü için kullanılması yönünde çalışılır bu alanda. Özellikle Genetik Algoritmalar, evrimsel süreçleri başarılı bir şekilde simüle eden ve bu alanda çokça kullanılan bir algoritmadır. Tabii bu algoritmaların temel amacı, evrimsel süreçlerin sorun çözme yöntemlerini, bilinen matematiksel sorunlar üzerinde çalıştırmaktır. Yani asıl amaç evrimsel olguları simüle etmekten ziyade, bunları mühendislik ya da bilimsel çalışmalarda yardımcı olması için kullanmak.

“Bir bilim insanı olmak, evrene her yönüyle aşık olmak gibidir.”
Mayim Bialik