Sorulara Dön
Evrim & Abiyogenez

Evrimi kabul etmeyen bilim insanları ve biyologlar neleri gerekçe gösteriyor? Nasıl bilimde yer alabiliyorlar?

Bir tanesinin bir yazısını okudum. Ancak genel olarak kısmen cevabını bildiğim şeyler. Yazıdaki dört başlığa kısa da olsa bir değinebilir misiniz?

Cevap çok basit: İnançları. Yaratılışçılar ya da genel olarak evrim karşıtları, evrimin kendi inançları ile çeliştiğini düşündükleri için bunu yapıyorlar. Evrim, daha yeni yeni bilim dünyasına girdiğinde çoğu bilim insanı da inançları yüzünden reddetmişti zaten. Ama çoğunluğu da bilimsel verilere karşı koyamadı ve kabul etti. Ama inancına "bağnazlık derecesinde" bağlı olanlar kabul edemiyor hala. İkinci olarak evrimsel biyolojiye çok hakim değiller. Diğer yazılarına da göz atarsanız çok temel düzeyde evrimsel biyoloji bilmemekten kaynaklanan hatalar olduğunu görürsünüz. (Evrimin salt bir tesadüf olduğunu sanıyorlar, daha evrimin işleyişinden ve mekanizlarından haberleri bile yok. Daha bunun gibi birçok temel hataları oluyor.)

Bilimde nasıl yer alıyorlar kısmına gelelim. Çünkü diğer videolarında uydurdukları gibi bir komplo (evrim lobisi) yok. Burada da kendileri ile çelişiyorlar. Ama evrim konusunda hiç kimse takmıyor, ki saygın bir akademik dergide işlerinde gerçekten uzman olan hakem denetimi ile yapılmış, akademik kurallara uygun olarak yazılmış "evrim ile ilgili" akademik makale, bilimsel veri üretemiyorlar. Sadece evrimsel biyoloji ile ilgili basit bilgisizlikler ile birkaç sitede yazı yazabiliyorlar hepsi bu. O yüzden kimse de takmıyor zaten.

• Yazar Yok. Google Scholar. (20 Mayıs 2020). Alındığı Tarih: 20 Mayıs 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı