Evrime müdahalenin sonuçları nelerdir?

Evrim çevre koşullarına ve daha pek çok şeye göre şekillenir ve genellikle gerekli görmediği ve aşırı maliyetli sistemleri tercih etmez(yanlışlarımı düzeltin). Ama evrim insan denen faktörü yaratınca işler çığrından çıktı. İnsanlar çevre koşullarına müdahale edebiliyor daha da önemlisi insanlar artık doğrudan genlere müdahale edebiliyor.

İnsanların evrime müdahalesi sonucunda yapay seçilim olur. Mesela köpeklerin kurtlardan evrimi insan müdahalesi sonucunda gerçekleşmiştir. Başka bir örnek olarak yabani atların evrimini göstere biliriz. Bu konuda bir makaleyi kaynak kısmına bırakıyorum.

Evrimin yaratdığı kısmen gelişmiş bir bilincin evrime etki etmesi zaten evrimin bir parçası olacaktır. Yani yapay seçilim bir evrim mekanizmasıdır.

İnsanın evrime müdahalesinin iyi sonuçları az önce de söylediğim gibi, bazı hayvanların ve ya bitkilerin insanla yaşamaya daha uygun yeni türlerinin evrim geçirmesi ola bilir. Lakin insanın evrime kötü etkileri de vardır ki bu da insan gibi bir bilinçli varlık için kaçınılmazdır. Uzun vadede bu insan türünün ve ya başka canlıların neslinin tükenmesine sebep ola bilir. Ama bu da yapay seçilim olacaktır.

Yapay seçilim hakkında EA makalesini de kaynaklara bırakıyorum.

• T. Kavar, P. Dovc, et al. Domestication Of The Horse: Genetic Relationships Between Domestic And Wild Horses. (06 Mart 2021). Alındığı Tarih: 06 Mart 2021. Alındığı Yer: ResearchGate | Arşiv Bağlantısı