Sorulara Dön

Evrim sona erebilir mi?

Evrim bitebilir mi ? ileride evrim son safhasına gelip durabilir mi ?
205 görüntülenme
  • Soruyu Takip Et
Ertuğrul Fındıkcı
Kendi fikrimi paylaşıyorum.

Sadece beyin fırtınası yapıyorum, güzel bir tartışma konusu.

Evrimin sona ermesi için, gezegenin içindeki ve dışındaki ortamın sonsuza kadar hiçbir şekilde değişmemesi, yaşayan canlıların teknolojik olarak son seviyeye gelip ona adapte olması gibi bir durum olması gerektiğini düşünüyorum. Adapte olunması gereken ortamın hiç değişmemesi durumu, belki bu sonucu doğurabilir.

Murat Koyun

Bu sorunun kısa cevabı: neslin tükenmesi halinde, evet, evrim durur. Evrim sürekli olur, bunun yalnızca zaman içerisinde ivmesi değişebilir. Aslında sürekli devam eden ancak, genetik faktörler ve çevre koşullarına göre de hızlanıp yavaşlayabilen, yani değişken bir süreçten bahsediyoruz. Bir türden ne kadar çok birey varsa evrimleşmenin de çabuk olabileceğinden söz edilebilir. Bazı argümanlar insan evrimleşmesinin durduğunu iddia etse de, bu yanlıştır, yaşayan bütün canlılar evrime tabidir. Genetik bazı varyasyonlar evrimin belli noktalarda sınırlandırılmasına yol açsa da tamamen duracağını söylememiz mümkün değildir. (Konuyla alakalı makaleyi ileri okuma için bırakıyorum)

Son olarak şunu da ekleyeyim. Aynı nehre iki defa girilmez. Her anlamda değişim kaçınılmazdır. En ufak organizmadan tutun da evrenin tamamı değişim içerisindedir. Bunu entropi ile de bağdaştırabilirsiniz.

Tüm Reklamları Kapat

1. A. Hoffmann. Evolutionary Limits And Constraints. (19 Temmuz 2021). Alındığı Tarih: 19 Temmuz 2021. Alındığı Yer: | Arşiv Bağlantısı
  2. Ç. Mert Bakırcı. Termodinamik Yasaları Ve Evrimin Bunlarla İlişkisi. (27 Mayıs 2011). Alındığı Tarih: 19 Temmuz 2021. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı
Hamdi Keklik
Konu Hakkında Bilgi Sahibiyim

Hayır, evrim asla bitmez. Öncelikle evrimin tanımını açalım. Sadece biyolojik evrim yok. Aynı zamanda jeolojik evrim, fiziksel evrim... gibi evrim çeşitleri var.

Soru biyolojik evrim açısından sorulduğu için onun üzerinden cevaplayacağım.

Tüm Reklamları Kapat

Canlılar, canlı popülasyonları her zaman evrimleşirler. Her nesilde bunu görürüz. Görmemek gibi bir şansta yok. Eğer Dünya'da canlılık sonsuza kadar devam ederse -ki bu mümkün değil- hayır, asla evrim bitmez. Günün birinde canlılar ortadan kaybolacak. O, ortadan kaybolma sırasında yaşayan türler son türler olacak. Eğer yok olmasalardı evrim devam edecekti.

104 görüntülenme
Sorulara Dön
Ötanazi: Ölüm Hakkımız Var mı? | Taner Beyter (Öncül Analitik Felsefe)
Kediniz Sizi Nasıl Seks Makinasına Çeviriyor?
Siz Ne Kadar Ortalama İnsansınız? | Galton Panosu!
Bu Motor, Nasıl Havada Asılı Durabiliyor?