Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evrim simetriyi açıklar mı yoksa açıklayamaz mı?

Evrim açıklayamaz diyor twitterda bunu bir tartışmada görmüştüm. Hayvana hiçbir faydası olmadığını söylüyor ama birçok faydasını duymuştum. Bunu açıklayabilirmisiniz?

Simetriyi sadece gözle vesaire sınırlayarak anlatmanız doğru değil. Hele ki iç organlarımızın da simetrik olmadığını söyleyerek olayı sadece fiziksel yarar boyutuna indirgemeniz hiç doğru değil. Simetri, eşeyli üremede mükemmelliğin ve kusursuzluğun ölçüsüdür. Hiçbir dişi, simetrisi bozuk bir erkekle çiftleşmek istemez. Her dişi, neslinin devamı için dünyaya daha mükemmel yavrular getirmek ister ve bunu da simetri ve güç algısıyla yapar. Bir erkek ne kadar güçlüyse ve görüşünüşü de ne kadar düzgünse (simetri), bir dişi tarafından tercih edilme şansı da o kadar yüksektir. İnsanlar olarak bizim de tercihlerimiz bu yönde değil midir? Kadınlar neden güzel olmak ister? Erkekler neden hem fiziksel hem de maddi bakımdan güçlü olmak ister. Tüm bunların sebebi; dünyaya daha sağlıklı, daha kusursuz, daha güçlü nesiller getirme içgüdümüzdür.

İkinci bir husus ise, doğanın hep en kısa yolu tercih etmesidir. Bu da gereksiz enerji harcamanın önüne geçer. Vücudumuzda simetri olmasaydı; beynimiz birbirinden farklı ama aynı organları, örneğin gözlerimizi ya da kulaklarımızı, yönetebilmek için daha fazla enerji harcamak zorunda kalacaktı. Enerjinin mümkün olduğunca yüksek düzeyde korunumu bir doğa kanunudur.

Puan Ver

Öncelikle Twitter'daki gösterdiğininiz kişi hesabında Adnan Oktar ve kanalını paylaşıyor ve gündeme çıkmak için o günün TT'sinde ne varsa onları da en alta ekliyor. Yani Adnan Oktar'ın Twitter'daki bot "kediciği". Bunları dikkate almanıza bile gerek yok. İlgili konuya gelirsek zaten Evrim Ağacı'nda bununla ilgili içerikler var.

Puan Ver

Evrimin gerçekliğinden şüphemiz yok. Bugün etrafa baktığımızda her canlıya dikkat edersek evrimin sonuçları ile yüzleşiriz. Bahsettiğin Twitter kullanıcısı kendisine mantıklı cevap verenleri tek tek engellemiş. Yani böyle birini ciddiye alman senin hatan. :) Evrim Allah'ı inkar etmek için var sayılmış bir teoridir diyen birinin sözünü nasıl olur da ciddiye alırsın? :) Simetri hayvana fayda sağlar. Hatta fayda sağlamasa bile varlığı oldukça doğaldır. Sonuçta tek gözlü olsak 3 boyutlu olarak göremezdik. 2 gözümüz var ve bu sayede cisimleri 3 boyutlu olarak görüyoruz. Eğer gözlerimiz simetri olmasaydı gördüğümüz nesnenin yerini doğru saptayamazdık. Cahiller ile iletişimini kesmeni öneririm. Sonuçta bunun gibi binlercesi var ve her birine laf yetiştirmek zorunda değiliz. Biz peygamber değiliz ya. :)

Puan Ver

Efen'im şöyle arz edeyim.Evrim bir şeyleri açıklayan kurum değildir.Bilim insanları bir takım açıklayabildikleri olaylar silsilesine evrim adını vermişlerdir.Simetri özelliği hayvana fayda sağlamaz lafı bir kere doğru değildir.Neden,abicim hayvanın gözü yok mu? Görme olayı simetri olmadan oluşabiliyor mu? Oluşuyorsa subhanallah.

Puan Ver

“Evrimin ışığındaki biyoloji, belki de entelektüel olarak en tatmin edici ve ilham verici bilimdir.”
Theodosius Dobzhansky