Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evrim nasıl oldu ve nereden geldi?

Her tür kendi türlerine göre ortak atadan geliyor'sa ata nereden geliyor?

Anonim 0
Hatırla
Takip

Bütün evrim ağacımızı geriye sararsak (Son Evrensel Ortak Ata (LUCA)'ya ulaşıyoruz. Peki o nasıl oluştu? Bu evrimin alanı değil. Bu soru bizi abiyogeneze götürüyor. Yani cansızlıktan canlılığın oluşması süreci. Bu da oldukça karmaşık ve hala bütün detayları çözülmemiş bir süreç ama bunu atayım. Soruyu devam ettirebiliriz. Geri sara sara büyük patlamaya kadar gelebiliriz. Peki o nasıl oldu? Bilmiyoruz.

1. Kaynak 1
  2. Kaynak 2

Ortak ata, evrimsel süreçte, birden fazla canlı türünün ortak genetik öncülü olan canlı. Modern biyolojide, Dünya üzerinde yaşayan ya da soyu tükenmiş birçok canlının, diğer alt canlı türlerinin ortak atası olduğu kabul edilir. Ayrıca tüm canlıların evrensel bir ortak atadan ya da ortak gen havuzundan geldiği kabul edilir. Evrensel ortak ata kavramı, ilk kez 1859'da Charles Darwin'in Türlerin Kökeni kitabında ortaya atılmıştır.

Hayatın ilk kez ortaya çıkışı, biyolojik evrim için temel bir ön şarttır, ancak evrimin işleyişini anlamak için hayatın kökeninin bulunması gerekli değildir, çünkü bir kez canlı organizmalar ortaya çıktığında evrim kurallarının işleyeceği deneylerle gözlenmiştir. Evrim için ilk organizma sorunu henüz tam anlamıyla çözülememiştir. Ortaya çıkan ilk canlı organizma hakkında çeşitli teoriler bulunmaktadır.

Aşağıya 2 kaynak bıraktım .

Teşekkür

“Zihnimde kitaplarda bulabileceğim hiçbir şeyi taşımıyorum. Üniversite eğitimi birçok gerçeği öğrenmek değil, kişilere düşünmeyi öğretmek içindir.”