Puan Ver
Puan Ver

Evrim mühendisliği nedir? Ve bu dal üniversitelerde varmıdır ve evrim mühendisi ne yapar?

İnternete araştırdım ve pek bir bilgi bulamadım genelde mühendisliğin evrimi yazıyor ve evrim mühendisliğini oxford gibi üni. Lerde bulamıyorum

Evrim mühendisliği, evrimsel biyolojinin prensip, yasa ve teorilerini mühendisliğin alanlarına uygulamak; bunu yaparken yapılan yeni keşifler sayesinde de evrimsel biyolojiye yönelik bilgi dağarcığımızı genişletmek üzere sürdürülen disiplinler-arası bir bilim/araştırma programı.

Fazlasıyla interdisipliner doğasından ve kısmen iyi tanımlanmamış bir saha olmasından ötürü şu anda genellikle enstitüler altında veya üniversitelerin yerleşik bölümlerinin parçası olarak bulunuyor; bu nedenle spesifik bir bölüm bulamıyor olmanız normal.

Bir biyoloji bölümü doktora öğrencisi, mühendislerle çalışarak evrim mühendisliği üzerine çalışabilir; bir kimyager evrimin prensiplerini farmakolojiye uygulayarak evrim mühendisliği yapabilir; bir bilgisayar bilimcisi evrimsel algoritmaları kullanmak suretiyle evrimsel biyolojinin argümanlarını sınayarak evrim mühendisliği yapabilir.

Bu konuları ve bazı kaynakları buradaki TEDx konuşmamda anlatmıştım, faydalı olabilir diye bırakıyorum.

“Herkes öğrenmek ister; ancak kimse bunun bedelini ödemek istemez.”
Juvenal