Sorulara Dön

Evrim ile dinazorların torunları kimler?

Mesela evdeki kuşum Dinazor Torunu mu?
349 görüntülenme
  • Alıntıla
  • Alıntıları Göster
  • Dış Sitelerde Paylaş
  • Soruyu Takip Et
  • Raporla
  • Mantık Hatası Bildir
Hamdi Keklik
2,999 UP
Konu Hakkında Bilgi Sahibiyim

Evet, evdeki kuşun çok yıllar önce yaşamış olan dinozorların torunu. Yani dinozorlar aslında yok olmadılar. Tabii büyük kısmı yok oldu ama hayatta kalanlarda oldu. Hayatta kalanların soyu zaman içinde kuş oldular.

Kuşların evrimi, Jura devrinde başlamış, en eski kuşlar Paraves adlı bir theropod dinozor kladından evrimleşmiştir. Bu durum fosil kalıntıları sayesinde izlenebiliyor. Uzun bir süre boyunca ilk kuş türü Archaeopteryx sayılıyordu ancak Çin'de bulunan Aurornis xui adındaki tür Archaeopteryx'in unvanını elinden aldı. Bu yeni tür Archaeopteryx'ten 10 milyon yıl daha yaşlıydı. Süren araştırmalar sonucu dinozorların pul pul değil tüylü olduklarını keşfettik.

101 görüntülenme

1. Wikipedia. Archaeopteryx. (19 Temmuz 2021). Alındığı Tarih: 19 Temmuz 2021. Alındığı Yer: | Arşiv Bağlantısı
  2. Serdar Cülük. Vahşi Dinozorlar Nasıl Kuşlara Dönüştü?. (19 Temmuz 2021). Alındığı Tarih: 19 Temmuz 2021. Alındığı Yer: | Arşiv Bağlantısı
  3. Wikipedia. Kuşların Evrimi. (19 Temmuz 2021). Alındığı Tarih: 19 Temmuz 2021. Alındığı Yer: | Arşiv Bağlantısı
  4. Pedram Türkoğlu. İlk Kuş Asla Var Olmadı: Dinozorlardan Kuşlara Geçiş Nerede Ve Nasıl Yaşandı?. (19 Temmuz 2021). Alındığı Tarih: 19 Temmuz 2021. Alındığı Yer: | Arşiv Bağlantısı
  • Alıntıla
  • Alıntıları Göster
  • Dış Sitelerde Paylaş
  • Raporla
  • Mantık Hatası Bildir
Sorulara Dön
Uzayda
Uzayda "Aşağı" Yön Ne Tarafta?
Hediye Almanın Gerçek Amacı Gerdek mi?!
Ay'daki Bayrağı Teleskopla Görebilir miyiz?