Sorulara Dön
Genel ve Kategorisiz

Evrim Ağacı'nda okuyarak veya izleyerek öğrendiğiniz, sizi en çok şaşırtan bilgi neydi?

783 görüntülenme
Hatırla (1)
Takip (5)

Bebek bezlerinde sodyum tuzlarının kullanılması beni çok şaşırtmıştı. Daha önce bebek bezlerinin içerinde pamuk olduğunu sanıyordum ama öyle değilmiş. Sodyum tuzları bebeklerin cildine zararlı mı değil mi bilmiyorum ama zararlı olsaydı böyle bir şey yapmazlardı diye düşünüyorum.

758 görüntülenme

Balina yüzgeci ve insan eli benzerliği çok dikkat çekiciydi. Bazen fizik,kimya,sosyoloji ve hatta ekonomi ile alakalı videoları da çok güzel buluyorum. Kısacası yaptığınız işte başarılısınız. Aynen devam.

1) Plastiklerin tamamının geri dönüşümü olmaması ve arkasında ki işaretinin aslında geri dönüşüm değil de cok farkli bir anlami olması beni hayrete düşürmüştü

2) Parcaciklarin gözlemleyince farklı davranması kuantuma karşı ilgimin oluşmasını sağlamıştı

Beni şaşırtan videolardan biri de hayvanları neden bu kadar şirin, tatlı bulduğumuza dair videoydu. Aslında kendi yavrularımıza benzettiğimiz içinmiş benim için tuhaf bir bilgiydi çünkü aslındainsanlardan ğek haz etmem ama hayvan delisi bir insanım

242 görüntülenme

Beni en cok sasirttigini hatirladigim sey incirlerin icine girip, onlarin bir nevi tozlasmasini saglayan boceklerin olmasiydi. Bu sekilde cifte evrim gibi bir seyin olmasi bence hem sasirtici, hem de evrimin yapabilecegi seyleri gormemizi sagliyor.

Balinaların karalarda yaşayan en yakın kuzenlerinin su aygırları olması ve balinaların aslında karadan evrimleşmiş olması bana inanılmaz garip gelmişti. Balinaların körelmiş parmakları var 😲 ve fillerin dişlerini kaybetmeleri şuan yaşanan ve biz insanlardan kaynaklı evrim geçirmeleri beni inanılmaz etkiledi. 😔 Keşke filler bizim yüzümüzden değil de doğal yoldan evrim geçirseydi...

118 görüntülenme

Şuan için şaşırtıcı bir bilgiye denk gelmedim veya da izlemedim, ancak website üzerindeki bilgiler gayet hoşuma gidiyor ve zaman buldukça youtube da izlemeye çalışıyorum.Makaleler hoş videoların prodüksüyonu gerçekten harika bu arada değinmeden geçemeyeceğim.Zamanım olduğunda kadar bilimsel makale okumaya çalışıyorum.

Beni en çok şaşırtan etken şu: Hiçbir çevresel etken olmadan ortalama yaşama süremiz 38 yılmış. Bunun zamanla çok yükseldiğini düşünmüştüm, tıbba daha çok teşekkür etmeliyim. Daha ne derim karakter doldurmak için bilmiyorum ilk kez yazıyorum ve utandım :)

186 görüntülenme

İnsanların körelmiş organları olduğunu öğrendiğimde çok şaşırdım çünkü bu resmen evrimi kanıtlar nitelikteydi. Ve plastiklerin geri dönüşmediğini öğrendiğimde şok oldum yıllardır attığımız plastik çöpler resmen boşa gidiyormuş en azından çok büyük bir kısmı :(

125 görüntülenme

Beni en çok etkileyen bilgi canlılarla ortak ataya sahip olmamız gerçeği idi.Devamında ise evrim gerçeğini öğrenmemdi.Bu bilgileri öğrenince egom bir anda çöküş yaşadı.Bu gerçeği hiç seviceğimi düşünmüyordum. Ama tüm canlılarla akraba olmamız beni sevindiriyor.Ne çok akrabam varmış dedirtiyor.Biraz derin düşününcede, aslında tüm canlılar benim farklı oluşumlarım,farklı olgularım.

Açıkçası tam hatırladığım bir bilgi yok fakat uzay ve dinler ile ilgili olduğumdan kendime kattığım değerli birçok şeyi bu site ve youtube kanalı üzerinden öğrendiğimi söylemeliyim. Teşekkürler her şey için Evrim Ağacı!

Beni filler ve dişleri ile ilgili olan video çok şaşırttı çünkü orada fillerin kilit tür olduğunu öğrendim. Fillerin çok fazla canlının hayatını etkileyebilecek bir konuda olması hayli ilginçti. Dişleri ile fillerin hayatta kalması arasındaki ilişki beni şaşırttı.

Öncelikle Evrim Ağacı'nın en çok cevaplanan sorusuna cevap vermek güzel bir duygu benim için. :D

Benim en beğendiğim bilgiler "Gerçeklik Analizi Araştırmaları" kategorisindekiler, bu bölümde yanlış bildiğim birçok bilgiyi düzelttim. (Ayrıca insanların ne düzeyde yanlış bilgi verebileceklerini de görmüş oldum.) Bundan sonra gelen sevdiğim yazı dizileri ise şunlar: yapay zeka ve felsefe ağacı.

Evrim Ağacı youtube kanalında ise shorts videoları çok beğeniyorum, kısa ve net bilgiler anında kafama yerleştiriliyor sanki. :) Bu bölümde en çok şaşırdığım bilgi: Siz de idrar içtiniz! adlı videoydu.

Bunların dışında Evrim Ağacı'nı genel olarak zaten çok seviyorum, bu oluşum bana çok şey kattı.

Teşekkürler, iyi ki varsın Evrim Ağacı, 11. yaş günün kutlu olsun! Daha nice yaşlara.

Kuantum ile ilgili videolarınız benim en çok ilgimi çekenler oldu. Bu tür videoların devamını merakla bekliyorum. Aynı zamanda genetik ve kalıtımla ilgili videolarınız da beni derinden etkiledi. Teşekkürler "EVRİM AĞACI".

Beni en çok şaşırtan kedimin uykusunun geldiğinden değil de sevdiğinden gözünü kısması oldu. O tatlı yeşil gözleriyle beni sevdiğini ve öptüğünü söylemesi her seferimde çok hoşuma gidiyor. Bu güzel bilgi için teşekkür ederim.

Bu soruya tek bir cevabım yok. Genel olarak video içeriklerinizde konuklu olanları daha faydalı buluyorum. Bilim anlatıcılığınızın gerek benim hayatımda gerek diğer bilimseverlerin hayatında önemli faydaları olduğunu düşünüyorum. Yaptığınız iş çok değerli. Teşekkür ederim.

1-) Plastik atıkların neredeyse tamamının geri dönüştürülmediği gerçeğini videolarınız ve makaleleriniz sayesinde öğrendim.

2-) Uzayla ilgili yaptığınız içerikler ufuk açıcı ve merak uyandırıcı.

3-) Yurtdışı eğitim serisi benim geleceğimi şekillendirmemde oldukça faydası oldu.

4-) Kısa videoları zamanımız olmadığında izlemek keyifli ve faydalı oluyor.

Balinaların parmakları ve gözün evrimsel süreci hakkındaki bilgiler etkileyiciydi. Plastik, kompozit, ve kağıt atıkların geri dönüşümü hakkındaki bilgiler beni şaşırttı. Ama genel olarak evrim mekanizmalarını işlediğiniz konular daha çok ilgimi çekmekte.

'Ananasınız Sizi Yiyor' isimli video beni en çok şaşırtan videolardan birisi oldu. 'Bromelain' isimli enzimin ağzımızdaki proteinleri parçalıyor olması bana şok edici gelmişti :) (Tabii ki ananastaki bu enzimin seviyesi herhangi bir zarar verecek miktarda değilmiş ama yine de çok ilginç gelmişti bu konu). Teşekkürler Evrim Ağacı! Çok seviliyorsun!!

Evrimin ta kendisi:)

Türk insanı olarak geleneksel yetişme tarzımıza uymak ve sözde ahlaklı bir insan olmamız için normlar tarafından bize dayatılan en genel geçer olgu, yani din, yüzünden dogmatik bir yaşam sürmek artık sıradanlaşıyor. Ve zamanla cahilliğin o tatlı huzurunu yaşarken aklına bilimin bir tohumu atılıyor. Welcome science

Kuantum fiziği serisi, özellikle Youtube'da bulunan içeriklere göre safsatalara hiç bulaşmadan en temiz anlatıma sahip video serisiydi. Ufkumu genişletti ve fiziğe bakış açımı büyük bir ölçüde değiştirdi, devamını heyecanla bekliyorum.

Her videonuz bilgilendirici ve bir o kadar şaşırtıcı olmasına rağmen beni en çok şaşırtan bilgiler verdiğiniz video kriyonik beden dondurma ile sonsuz yaşam'dı. İnsan vücudunu kademeli olarak çok fazla soğutulabileceğini ve tekrar geri döndürme olasılığı, Alaska Ağaç kurbasının donduktan sonra tekrar yaşama dönmesi beni çok şaşırtmıştı.

Kedilerin sevgi öpücüğü atıyor olmasına çok şaşırdım. Bir de karşılık verince sevgi gösteriyorlarmış. Uyarı amaçlı hafif şiddetle ısırıyor olmaları da aynı şekilde. Artık kedilerin dilini biliyorum. Teşekkürler Evrim Ağacı

Balinaların yüzgeçlerinin altında parmaklarının olması ve körelmiş arka bacak kemiklerinin olması. Ayrıca plastiklerin büyük oranla geri dönüştürülebilir olmadığı beni çok şaşırtmıştı, böyle birşey oldupunu hayal dahi edemezdim.

Çift yarık deneyinde fotonların hem hem tanecik hemde dalga gibi davranıyor olması. Aslında evrim ağacında izlediğim ilk videolar kuantum fiziğini merak ettiğim yıllarda kuantuma dair bulabildiğim tüm videolardı. Sonradan web sitesine kaydoldum yazılan yazıları okumaya başladım, instagram twitter derken her yerden takip eder oldum. Özellikle Çağrı Mert Bakırcı'nın paylaşımları ne zaman önüme düşse asla sıkılmadan usanmadan bakıyorum. Bence bu işte yapılan tüm videolar tüm yazılar yapılan her iş birbirinden önemli birbirinden değerli ve birbirinden şaşırtıcı. Bize bu değerli bilgileri kattığı için emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler 👋🏻

Yapay döllenmenin ikiz üçüz doğma şansını artırdığı ve geleceke yapay döllenmenin artması ile bunların artacak olması, ne kadar artacağını merak ediyorum bir noktada artık her yer ikiz üçüz olması çok garip olur

Çift yarık deneyini biliyordum, ancak çift yarık silgi deneyiyle ilgili açıklamalar çok ilgimi çekti. Fotonların "tercihleri hatırlama" konsepti bana çok ilginç geliyor. Kanalın kuantumla ilgili videoları favorilerim arasında. Hem sade hem de açıklayıcı bir şekilde anlatılıyor, nice 10 yıllarda görüşmek üzere!

İnsan oğlunun asıl yaşam süresinin 38 yıl olduğu çevresel etkenler olduğunda artıyor ve ne kadar uzun yaşarsak okadar fazla taşıyormuşuz bu beni çok şaşırtı ve atomların nasıl olduğu beni çok şaşırttı .

Yıllardır evrimağacı takipçisiyim plastiklerin büyük oranda geri dönüşümünün mümkün olmadığını öğrenmek beni en çok şaşırtan bilgilerden bir tanesi oldu. İnsanlık olarak yaşam kaynağımızı bu şekilde yok etmekte şaşırtıcı

Evrimi çok iyi bir şekilde öğrendim. Konuyu yüzeysel biliyordum ve bu yüzden doğru dürüst sorgulama yapamıyordum. Ayrıca shorts videoları çıtır çıtır kısa bilgilerle donanımımı arttırdı. Evren ile ilgili videolarınız da astronomiye olan ilgimi daha da arttırdı.

Balinaların karadan denize dönmeleri.. Çok şaşırdığım ve hayran kaldığım bir bilgi. Körelmiş kol kemikleri aklımı başımdan aldı :) önceden bunun böyle olması gerektiğine kanaat getirmeleri, ardından kemiklerin keşfi. Muhteşem.

Daha geçenlerde okudum, bir doktorun sırf parmak kütletmek zararlı mı test etmek için, 50 yıl boyunca sadece sol elini kütletmesi ve sağ elini kütletmemesi; sonucunda da arada bir fark olmadığını görmesi çok ilginç gelmişti.

Ülkemiz olarak aslında hala oldukça aktif yanardaglara sahip olduğumuzu aslında bilinen sürenin yanardaglarin faaliyeti açısından daha yeni olduğunu her an bir püskürtme olabileceğini duyunca şaşırmıştım..

Çok da şaşırdığım sayılamaz belki ama youtube shortsaki hepimiz kendi idrarımızı içtik videosunda afallamıştım. Şaşırtıcı bir gerçek olduğu yadsınamaz sanırım. Diğer çoğu paylaşımınızı seyrederken de bu şaşkınlığı yaşamıyorum desem yalan olur :)

Gözlerimizin önündeki olayları farkedemememiz beni çok şaşırtmıştı. Normalde çok dikkatli biriyim ama o videoyu izledikten sonra baya etkilenmiştim. Ayrıca bebek bezlerinde sodyum tuzlarının kullanılmasına da çok şaşırmıştım.

Tabii ki de plastik geri dönüşümünün yalan olması. Insanlığın bu kadar büyük yalanla kandırılmış olması üzdü. Ve ayni zamanda bu konu hakkında bireysel çabamızla bir şey yapamayacak olmamız ve bu konu hakkında eylem yapanların toplum içinde aşağılanması acı verici.

Ciddi zihinsel sorunlardan korunmak için unutmak zorunda olduğumuz. Anıların unutulması sürecinde önemli olmayan bilgilerin silinerek beynin esnekliğinin korunması ve bu sistemin bir aksaklığı durumunda ciddi sorunların oluşması gerçekten şaşırtıcı.

Kardashev -Ölçeği: Medeniyetimiz Evren'e Ne Zaman Hükmedecek? videosunda tip 1, tip2 ve tip3 medeniyetlerin bizleri basit canlılar olarak görebileceği gerçeği evrim ağacının beni en çok şaşırtan bilgisiydi

Plastiklerin sadece %9'unun geri dönüştürülebilir olduğunu duymak bir çevre mühendisliği öğrencisi olarak açıkçası en başta garibime gitti. Bugüne kadar her zaman önüne konulmuş bilgiyi hazır tüketen, asla devamını getirmeyen bir birey olarak bu denli alışılmadık bir bilgiyi hazmedebilmek, hele ki belki de gelecekte uzmanı olacağım bir konu hakkında böylesine ters köşe yemek beni araştırmaya sevk etti.

Evrimi Neden Çürütemiyorlar? Çünkü Yalan Söylüyorlar! başlıklı 3 Kasım 2019 da gördüm ve çok başarılı buldum. Çok iyi argümanlar ile saygısını bozamadan cevap vermiş başarılarınızın devamını dilerim :)

Plastiklerimizin %90 kadarını hiç geri dönüştürmediğimizi, dönüştürdüğümüz plastiğin de sadece %1 kadarının birden fazla kez geri dönüştürdüğümüzü öğrendiğimde çok şaşırmıştım. Bizi yıllarca çöpünüzü ayrıştırın, toprağa karışan plastik 400 yılda çözünüyor, geri dönüşüm yaşatır gibi sözlerle kandırdıklarının farkına varmak pek de iyi hissettirmemişti.

Kedimin gözünden benim ne olduğumu öğrenmek epey keyifliydi :) Kedilerin bizleri daha büyük kediler olarak görmeleri, bizlere özel sesler çıkartması, evdeki evdeki bazı davranışlarının bizleri kendi yaşam alanını işgal ettiğimizi düşünmeleri oldukça ilginçti. Vefasız mefasız ama seviyor kerata.

Evrim Ağacı'nı takip ettiğimden beri, bilim hayatımı etkilemeye başladı. Abone olduğum vakitten sonra tüm videoları izleme isteğim doğdu. Tüm Evrim Ağacı ailesine beni geliştirdiği ve bütün bu emekleri için teşekkürler.

Muhtemelen aklıma gelmeyen bundan çok daha şaşırtıcı bilgiler edinmişimdir fakat plastiklerin geri dönüşümüyle alakalı edindiğim bilgiler beni ciddi anlamda şaşırtmıştı. En son okuduklarımdan bir de kuşların çiftleşmesi, zehirli kuş türlerinin olmasını da dahil edebilirim.

Evrim ağacının YouTube kanalında zaman algımız ile ilgili olan videosunda bahsettiği Stegosaurus ve T-Rex'in yaşadığı dönem arasındaki yıl farkının bizle T-Rex'in yaşadığı dönem arasından daha fazla olması.

Beni şaşırtan bilgi şu; plastiklerin çoğunun geri dönüştürülemeyeceğini öğrenmiş olmam, Tüm plastiklerin geri dönüştürülebileceğini sanıyordum ama meğersem böyle değilmiş. 14 yıl boyunca buna inanmış olmama şaşırdım.

Ananasınız sizi yiyor videosunu izlerken cidden şaşırmıştım. Bromelian enziminin hayvan hücrelerini yemeye çalışması beni cidden etkiledi. Sonrada güçlendirilmiş gıdaların içine vidada kullanılan demirin konmasıda beni şaşırtı ve sınıftaki herkese o videoyu göstermiştim.

Kuantum teorisinin birçok yorumu içeren videosu oldukça keyifliydi. Çoğu yorum hakkında kısa ve öz bilgiler vardı. Her kuantum yorumu farklı açılardan enteresan ve ilgi çekiciydi. Bazı yorumlar gerçeklik algımızı sorgulatan cinsten.

Evrim Ağacı'ndan öğrendiğim ve en çok şaşırdığım şey tavukların -ve dolayısıyla kuşların- dinozorlardan evrimleşmiş olduğuydu. Bunu çok basit, şaşırılması gereken bir şey değilmiş gibi görebilirsiniz ama bu benim için öyle değil. Zira dinozorlar benim gözümde devasa, her bulduğunu yiyen canlılardı ama kuşlara baktığımızda minnacıklar ve bizim ayak sesimizi duysalar kaçıyorlar.

plastik geri dönüştürülmesi ile ilgili videoda pet plastiklerin bile en fazla %30 luk kısmının geri dönüştürülebiliyor olması çok ilgimi çekti. ilk gördüğümde inanamadım hepimize yalan söylemişler

Daha önceki yaşantımda evrim hakkında pek bir bilgim yoktu. Son 4 yılda yaptığım araştırmalarımda evrim hakkında çok güzel bilgiler öğrendim. Evrim Ağacı'nın bana katkısı, evrim hakkında yaptığım araştırmalarda bana yardımcı olmasıydı. Çok teşekkürler Evrim Ağacı :)

Evrim ağacında en çok şaşırdığım zaman evrim ağacına ilk rastladığımda evrim mekanizmalarını anlattıkları video serisiydi. Evrim teorisini duymuştum ancak daha önce hiç kapsamlı bir şekilde arartırmamıştım ve onların nasıl işlediğini öğrenmek çok heyecan vericiydi.

Aslında basit gelebilir fakat kuantum dalgalanmalarının oluştuğu sırada enerjinin kaybolmasından dolayı enerjinin korunumu kanununu ihlal ettiğini öğrendiğimde çok şaşırmıştım, ayrıca geri dönüşümün sandığım kadar başarılı olmadığını öğrendiğimde de şaşırmıştım.

Youtube kanalının neredeyse tüm videolarını izledim ancak şu anda aklıma gelen en şaşırtıcı bilgi, 21. yüzyılda -veya önümüzdeki 100 yılda, şu an hatırlayamadım spesifik olarak- Türkiye'de yanardağ patlama ihtimalinin patlamama ihtimalinden az olmasıydı. Şüphesiz. İlgimi en çok "Evrim" ve "Fizik" konuları çekse de #Shorts serisi bu konu özelinde daha çok opsiyon sağlıyor.

Simülasyon Teorisi'nin gerçek olabilme ihtimalini öğrenmek beni çok şaşırtmıştı ve üzerine düşündükçe bu teoriye olan ilgim arttı. Bu da beni gerçekliği daha çok sorgulayan birisi yaptı. Vizyonumu da genişleterek hayata bakış açımda büyük değişiklikler yarattı.

Daha doğmadan idrar içtiğimizi öğrendiğimde çok şaşırmıştım. Evrim Ağacı'nın bana bunun gibi ilginç, garip, farklı bilgiler vermesi çok hoşuma gidiyor. Ayrıca Evrim Ağacı'nın Youtube kanalında paylaşılan short videoların devamını bekliyorum.

Kesinlikle plastiklerin geri dönüştürülemedikleri. Böyle devasa bir sektörde dünyamızın ne kadar kötü durumda olduğuna gerçekten çok üzüldüm. Bir an önce bu kurulan sisteme önlemler alınması ve insanların bu doğrultuda bilgilendirilip eğitilmesi lazım.

Şempanzelerin bize bu kadar benzerken neden konuşamadığını öğrendiğimde şoke olmuştum : ) Yani nasıl oluyor da bu kadar benzer bir yapıya sahip olan canlı konuşamıyor. Aslında evrimsel süreçle alakalı olduğunu öğrendiğimde daha iyi anladım.

İhtiyaç duymadıkları için beyinleri tabii bizim kadar gelişmedi.

Neden akıl edemedim ki ? : )

Plastiklerin aslında geri dönüştürülmediği bilgisi beni çok şaşırtmıştı. Aslında daha çok moralimi bozmuştu :) Evdeki plastik atıkları attığım çöp kutusunun aslında ise yaramaz olduğunu farketmemi sağlamıştı

Balinaların parmaklarının olması beni çok şaşırttı. Balinaların eskiden kara canlısı olduğunu, eskiden tüm memelilerin birer kara canlısı olduğuna çok şaşırdım. Ayrıca plastiklerin çok düşük bir olasılıkla geri dönüştürülebildiği de beni şaşırttı.

Evrim teorisini sayenizde tam manasıyla kavradım, lise müfredatında evrim teorisinin eksikliğini giderdiğiniz için çok teşekkürler, ayrıca su zamana kadar hayatıma bilmediğim çok şey kattınız, teşekkürler evrim ağacı.

Anne karnındaki bebeğin hormon salınımıyla anneyi manipüle edebilmesi 😱🤯 doğadaki her canlı hayatta kalmak ve yaşam kalitesini yükseltmek için bazı yollara başvurabiliyor, annesi bile olsa bu duyguyu ikinci plana koyup önce kendi yaşamını iyileştiriyor. Ama anneler için durum tamamen farklı. Her zaman çocukları için en iyisini sağlamaya çalışırlar. Belkide fetüsten kalan hücreler buna sebep oluyordur 😌

Evrimsel biyoloji ve genetik ile ilgili tüm paylaşımlarınızı çok seviyorum :) Evrimin mekaniklerinden birisi olan seçilim mekanizmasının fiziksel ve yazılımsal bilimlerde ve araştırmalarda kullanıldığını öğrendiğimde çok şaşırmıştım ve hoşuma gitmişti :)

Tarihin en büyük yalanı olan videodaki plastik ile ilgili olan bilgiler. Plastiklerin çoğunun geri dönüştürülememesi ve bugüne kadar çok az bir kısmının geri dönüşüm için kullanılması beni çok şaşırttı.

Balinaların arka bacak kemikleri olması beni çok şaşırtmıştı. Türkiye'de yaptığınız bilim anlatıcılığının başta kendim olmak üzere birçok insana inanılmaz faydası olduğunu düşünüyorum. Hepinize gönülden teşekkür ederim

Direk evrimin kendisi :)

önceden inanmıyordum bu kanal sayesinde bir çok ilginç bilgi öğrendim.

Mesela geçenlerde sosyal medyada develerin midesini dışarı çıkardığına dair bir video dolanıyordu ve evrim ağacı sayesinde gerçeği öğrendim.

Teşekkürler evrim ağacı

Kesinlikle elektromanyetizma ile ilgili olan videolar. Bu konular hep ilgimi çekmiştir ve Evrim Ağacı'nın böyle bir video yapması ben çok sevindirmişti. Nöyle konular umarım sürekli olarak gelir. Ayrıca plastikler ile ilgili videolar da çok ilginç.

okurken en eğlendiğim aynı zamanda en sevdiğim paylaşımınız denklemlerle ilgili yaptığınız paylaşımınızdı ama aynı zamanda Yıldızlararası (Interstellar) Filminin Bilimsel Analizi de hoşuma gitmedi değil bilime olan ilgilimi başlatan bu film hakkında çok güzel bir yazı yazmışsınız teşekkürler:)

Şİmdiye kadar üretilmiş plastiklerin sadece yüzde 1'inin geri dönüştürülmüş olduğu gerçeği... bu kadar düşük bir miktar olmasını beklemiyordum. Geri dönüşüme önem vermek yerine, direkt plastik kullanımından uzaklaşma kararı aldım.

Aslında pek eski öğrendiğim bir şey değil, bir kaç gün önce öğrendiğim. Kafama bir meteorun düşme olasılığının, lotoyu kazanma olasılığımdan yüksek olması beni gerçekten şaşırttı. Bu tarz olasılık bilgileri şaşırtıyor.

151 görüntülenme

Bu soruya net bir cevabım yok. "Serin hikaye" içeren ve bu hikayelerin doğrusunu ve çıkışı hakkında bilgiler veren içerikleri seviyorum. Gezegenler, yıldızlar, evren, Dünya dışı yaşam ve uzay görevleri ile ilgili içerikler ilgimi çekiyor. Canlılığın başlangıcı, evrimsel süreçler, ilginç adaptasyonlar gibi konuların işlendiği videolar en çok ilgimi çeken videolar.

Siteye "Beklenen Büyük İstanbul Depremi" videosundan sonra üye oldum. İstanbul'da yaşayan birisi olarak, sitedeki "Sismoloji" başlığı altındaki 17 içeriği de okudum. 2013'te yayınlanan "Deprem Öncesi, Esnası ve Sonrasında Neler Yapılmalı?" içeriği ve 2011'de yayınlanan "Beklenen Büyük İstanbul Depremi Nedir? Neden, Nasıl, Nerede ve Ne Zaman Yaşanması Beklenmektedir?" içerikleri çok değerli bence.

Onun dışında "Thorne Diyagramı: Yıldızlararası (Interstellar) Filmi, Karadelikleri Daha İyi Tanımamızı Sağladı!" ve "Evrimin İşleyişi - 3: Bir Canlının Ebeveyni de, Çocuğu da Kendisi İle Aynı Türken, Evrim Nasıl Yeni Türler Yaratır?" yazıları benim çok eğlenerek ve öğrenerek okuduğum yazılar oldular. En son okuyup şaşırdığım bilgi "tüm yunusların balina olduğu ama tüm balinaların yunus olmadığı" bilgisiydi.

Sitenin "Gerçek Mi?" bölümünde de çok değerli içerikler var. Hem genel kültür açısından üyeleri geliştiriyor hem de günlük hayatta kullanabileceğimiz bilgiler barındırıyor.

442 görüntülenme

Uygulamaya yeni başladım, çoğu başlık ilgimi çekiyor ve çoğu da beni şaşırtıyor ama sanırım en çok şaşırtan bilgi bebek bezlerinde kullanılan sodyum tuzlarıydı yani pamuk gibi bir madde kullanılıyor diye düşünüyordum önceden.

Plastiklerin aslında çok azının geri dönüştürülebildiği ve çöplerin hepsinin birden fazla kez dönüştürülemiyor olması.

Bide arkasındaki işaretlerin aslında geri dönüşüm değil de çok farklı bir anlama gelmesi.

Geri dönüşümün düşündüğümüzden çok daha zayıf olduğu ve bunun bile belirli kısıtlamalara tabii kaldığı çoğu plastiğin geri dönüştürülemeyeceğini, genel sorumluluğun bizde değil üretici firmalarda olduğunu öğrendiğimde şaşırmıştım.

Şaşırtmanın yanında belki de beni şoka uğratan gerçek, plastiklerin geri dönüşüme kazandırılamamasıydı. Bunca yıldır nasıl bir yalanın içinde olduğumuzu yüzümüze vurdunuz. Bunun yanında gerçek! evrimi öğrenmiş olmam da ufkumu açan noktalar arasında.

Evrim ağacının her videosu ve makalesi bir şaşırtıyor ama aklımda kalanlardan cevaplayacak olursam Evrimle ilgili bütün videoları ve yazıları beni her seferinde çok şaşırtıyor :) Özellikle en son izlediğim videolardan biri olan yamyamlık konulu video beni çok şaşırttı ve bilmediğim birçok şey öğrendim.

Plastiklerin dünyamıza verdiği zararı ve şirketlerin geri dönüştürülebilir olması yalanını ortaya atması beni en çok şaşırtan konu olmuştu. Yüzde 1 gerçekten çok düşük bir oran ve geleceğimizin böyle bir materyal yüzünden riskte olması çok üzücü