Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evrenin genişlemesini hubble değilde slipher mi buldu?

Hubble ne yaptı peki?

Teşekkür (1)
Hatırla
Takip
  • Vesto Slipher, uzak galaksilerdeki ışığın kırmızıya kaydığını keşfetti. 1912
  • Alexander Friedmann, Einstein'ın alan denklemlerini kullanarak, evrenin genişlediğine dair teorik kanıtlar ortaya koydu. 1922
  • Georges Lemaître, teorik olarak bağımsız bir şekilde Friedmann ile aynı sonuca ulaştı. 1927
  • Edwin Powell Hubble, Lemaître'nin bulgularını gözlemsel olarak doğruladı. 1929

Evrenin genişlediğine dair teoriler olsa da, bulguları ilk doğrulayan kişi Hubble'dır. Buna rağmen adının bu kadar duyulmasının asıl sebebi; Big Bang teorisinin en büyük ispatçılarından olmasıdır.

Evrenin genişlediğini gözlemlemek, zamanı geri sardığımızda, bir zamanlar bütün cisimlerin, bir arada, sıfır hacim ve sonsuz yoğunlukta olmaları gerektiği sonucunu doğurmuştur. Big Bang de, evrenin bu sonsuz yoğunluktan doğduğunu söyler.

İşte Hubble, insanoğlunun bu en büyük ve tartışmalı sorularından birine kanıt bulmuştur. Böylelikle, Big Bang teorisi de genel kabul görmüş oldu.

Teşekkür (1)

Hubble, evrenin genişlediğini Doppler etkisini kullanarak keşfetti.

Herhangi bir A konumundan B konumuna gitmek için fiziksel bir dalga ortamı'na ihtiyaç duyan dalgalar (örn. ses dalgaları veya su dalgaları) için Doppler Etkisi hesaplamaları yapılırken, dalga kaynağı ve gözlemcinin birbirine göre konum, yön ve hızlarının yanında dalganın içinde veya üzerinde hareket ettiği dalga orta yapısı (yoğunluk, hacim, iletkenlik katsayısı, kimyasal özellikleri, vb.) dikkate alınmak zorundadır.

Puan Ver

1. https://en.wikipedia.org/wiki/Doppler_effect#:~:text=The Doppler effect (or the,described the phenomenon in 1842. https://en.wikipedia.org/wiki/Doppler_effect#:~:text=The Doppler effect (or the,described the phenomenon in 1842.

“İnsan kalbini, bir mucidin kendi beyninin yarattığı bir ürünün başarıya ulaştığını görmesinden daha fazla heyecanlandıran bir şey olduğunu düşünmüyorum. Bu tür duygular insana yemeyi, uyumayı, arkadaşları, aşkı, her şeyi unutturuyor.”
Nikola Tesla