Sorulara Dön
Astronomi & Kozmoloji

Evrendeki özellikle başı boş dolanan belli bir yörüngesi olmayan gök cisimleri nasıl hareket ediyor?

Bildiğim kadarı ile güneş evrende çöküntü oluşturuyor kütle çekimi ile de dünyada belli bir yörüngede hareket ediyor fakat yörüngesi olmayan gök cisimleri nasıl hareket onu bir şey mi çekiyor yoksa kendi bir kuvveti mi var?

Gök cisimleri; Evrende bulunan güneş, ay, gezegenler, kuyrukluyıldızlar, nebülözler gibi bütün cisimlere verilen ortak addır. Gök cisimleri uzay olarak adlandırdığımız içerisinde Dünyayı ve bütün gezegenleri saran ve içinde milyarlarca yıldız bulunan bu karanlık ortamda bulunur.

Yıldızlar gibi gök cisimleri bulundukları galaksinin merkezinin etrafında dönerler ama herhangi bir yıldızın kütle çekimi etkisinde olmayan başıboş(serseri) gezegenlerden bahsedecek olursak onlar da aynı şekilde bulundukları galaksinin merkezi etrafında başıboş bir şekilde dönerler. Eğer bahsettiğimiz gezegenler başka bir yıldızın kütle çekimi kuvvetine yakalanırsa o yıldızın yörüngesinde dönmeye devam eder.

Evren'de her şey bir şeyler etrafında döner. Tabii ki bazı gök cisimleri "başıboş" bir şekilde uzayda geziniyor olabilirler; ancak çoğu zaman bu cisimler de nihayetinde bir gök cisminin yörüngesine girer ve bu yörüngede kalırlar.

• Ç. M. Bakırcı. Kütleçekimi Nedir? Dünya Ve Güneş Neden Uzaya Savrulmuyor?. (09 Temmuz 2021). Alındığı Tarih: 09 Temmuz 2021. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı