Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evrende kaç adet galaksi var?

Teşekkür (2)
Hatırla
Takip

Merhabalar Mehmet Ali,

gözlenebilir Evren'de, Samanyolu veya Andromeda Galaksisi gibi "büyük" galaksilerden 225 milyar civarında, cüce galaksi olarak tanımlanan daha ufak galaksilerden ise 7 trilyon civarında bulunmaktadır. Eğer Evren'in erken dönemlerindeki sönük galaksileri de hesaba katacak olursanız, cüce galaksiler hariç galaksi sayısı 2 trilyonu aşabilir.

Şunu belirtmekte fayda var: İnternetteki çeşitli kaynaklardan, Evren'deki galaksi sayısının 200-300 milyar olduğunu birçok kaynakta okumuş olabilirsiniz. Ancak bu sayı, 2 nedenle yanıltıcı olabilir:

İlki, bu sayının “Samanyolu” veya "Andromeda” gibi büyük galaksileri dikkate alarak hesaplanmış olmasıdır. Bilindik galaksilerin yanı sıra, cüce galaksi olarak nitelenen küçük boyutlu galaksilerin sayısının ise 7-8 trilyon civarında olduğu tahmin edilmektedir. Cüce galaksiler 10 milyon ila 10 milyar arasında yıldız içerebilen çok geniş bir çeşitliliğe sahip ve önemli bir kısmı, büyük galaksilerin uydusu konumundadır.

200-300 milyar sayısıyla ilgili ikinci problem ise, bu sayının Gözlenebilir Evren içindeki sayı olmasıdır; halbuki Evren'in tamamı, Gözlenebilir Evren'den ibaret değildir. Evren, Gözlenebilir Evren'den çok ama çok daha büyük olabilir.

Sonuç olarak, sadece Gözlenebilir Evren içerisinde:

• 10 milyon süperküme,
  • 25 milyar galaksi grubu,
  • 225 milyar büyük galaksi,
  • 7 trilyon cüce galaksi,
  • 30 milyar trilyon (3×1022) yıldız

bulunduğu söylenebilir.

Evrim ağacı içeriğidir https://evrimagaci.org/evrende-kac-tane-galaksi-var-2035

İyi çalışmalar dilerim.

Teşekkür (2)

“Tam şu anda hayatın bence en üzücü tarafı, bilimin bilgiyi biriktirme hızının, toplumun bilgelik edinme hızından daha fazla olmasıdır.”
Isaac Asimov