Sorulara Dön
Genel ve Kategorisiz

Eskiden bilim insanları birkaç bilim alanında uzmanken günümüzde neden böyle bir durum yok?

Özellikle teknolojinin yardımı ve imkanların artmasına rağmen. İnsanların kapasitesi geriledi mi?

Asiye Kaya
Hatırla
Takip

Insanlarin kapasitesiyle alakasi pek yok. Cok daha ayrintili hale gelmeye basladi branslar. Gunumuzdeki deneyler cok daha detaya inmekte.

Elbette ki baska sebepleri daha mevcuttur, sosyolojik, ekonomik vs vs.

Vermis oldugum cevap daha cok kendi fikrim, kesinlikle dogrudur veya yanlistir diyemem. Gozlemlediklerim. Arastirmasini elbet yapmis bilim insanlari vardir. Onlari bulup okumak gereklidir.

Teşekkür

Zamanla birden fazla bilim dalında uzman olmak zorlaştı çünkü gün geçtikçe yeni şeyler keşfedilmeye, bilgi birikimi daha da fazla olmaya başladı. Bu nedenle birden fazla alana hakim olmak gitgide zorlaştı. Bunun yerine bilim insanları tek bir alanda uzmanlaşarak o alana daha fazla katkıda bulunmayı tercih etmiştir diye düşünüyorum.

Teşekkür

Tüm bilimler temelde birbiriyle bağlantılı. Bilim modernleşmeden önce bilim insanları temel yasalar üzerinde araştırmalarını yapıyorlardı. Temel yasalara yöneldiklerinde büyük ihtimalle diğer bilimlere de yönelmiş oldular. Robert Boyle mesela gazlar üzerindeki çalışmaları hem kimyayı hem de fiziği etkiledi. Tabii bilim tarihiyle uğraşmıyorum, bu sadece bir varsayım.

Sorulara Dön