Puan Ver
Puan Ver

Entropi ilkesine göre her şey düzensizliğe doğru evrilirken evrim nasıl düzene doğru gitmiş olabilir?

Entropi zamanla düzensiziliğin arttığını söyler. Bu ilkeyi kısaca şöyle açıklayabiliriz. Atomları belli bir şekilde düzenlemeye çalışırsak belli bir yapının oluşma ihtimali tamamen alakasız bir yapının oluşma ihtimalinden çok daha düşüktür. Atomlar kaotik bir şekilde yer değiştirirken zaman içerisinde bozulmalara uğrar. Bozulan düzenin eski haline dönmesi için enerji harcanması gerekir. Enerji artışıyla kısa süreli de olsa entropinin artışına karşı koymak mümkündür. Enerji kullanarak düzensizliğe gidiş yavaşlatılabilir. Türler de yok oluşa gidişi yavaşlatıyorlar. Evrim ve adaptasyon ile.

Şöyle, entropi çalışmakta olan bütün sistemlerin entropiyi artırdığını, bütündeki düzensizliğe dahil oluduğunu ifade eder. Ki bu doğrudur.

Ancak bu demek değil ki, herşey bizim anladığımız anlamda un ufak olacak. Büyük patlama ile düzensizliğe geçiş süreci başladı. Biliyoruz ki, gezegenlerin oluşumu da, yine entropinin hakimiyetinde gerçekleşti. Oluşan ilk maddelerin etkileşimi vs vs. Yani gezegen, metal, madde çeşitlerinin ve yapılarının oluşumu entropiye zıt bir durum değil. Her yeni oluşum, entropinin hakimiyetinde düzensizliği artıran bir unsura dönüşür.

Kimyasal ve sonrasında biyokimyasal etkileşimi de, gezegenleri oluşturan madde etkileşiminden ayırmamak gerek. Maddelerin kendi doğalarından kaynaklanan etkileşimin sonuçları, ve oluşan yeni yapıların kendi içinde etkileşimleri, ve oluşan üst yapıların karmaşık etkileşimleri. Madde, kimya, biyokimya, biyolojik yapı, tek hücreli, çok hücreli. Yani büyük patlama, madde partikülleri, atom, molekül, madde, gezegen ve yıldız. Aynı süreçlerin farklı kolları gibi bakabiliriz.

Bütün canlıları, düzenli olan enerji kaynaklarını alıp, kendi sistemlerinde daha düzensiz hale getirerek adeta yağma ederler. Düzensizliği artırırlar.

“Günümüzdeki hiçbir biyolog 'Evrime Yeni Kanıt' başlıklı bir makale yayınlamaya çalışmaz. Bu konu bir yüzyılı aşkın süre önce kapanmıştır.”
Douglas Futuyma