Sorulara Dön
Beslenme, Spor & Diyet

Enerji içecekleri içinde bulunan elektrolitler kişiye nasıl bir etkide bulunur? Tüm bu içecekler plasebo etkisini mi ateşler yoksa?

Ticari ürünler bilimsel verilerden beslenme konusunda çok başarılı olmadığı için, biyolojik etkilerinden çok maliyet düşüklüğü ve kazancın maksimize edilmesiyle ilgilenirler.

Enerji içeceklerinde olduğu gibi. Bu içecekler yoğun rafine şeker içeriği barındırırlar. Bu şeker, diğer bütün besin gruplarından %20 daha hızlı enerjye dönüşür. Kısa sürede enerji sağlamak için mantıklı gibi görünmekle birlike, diğer besin gruplarına göre en fazla metabolik atık üreten olanıdır aynı zamanda. Yani asitlenme - proton yükü nedenidir. Yaşlanma dediğimiz süreci kısa vadede yaşamak oluyor yani bu durum. Genç metabolizmanın bu durumu tölere etme kapasitesi yüksek olduğu için, bir sorun yokmuş gibidir. Kana hızlı girip, hızla tüketilen şekerin kanda ani düşüşü dışında tabii ki. Metabolizma genç de olsa, her sorunun tamiri, biyolojik bir kapasiteyi kullanır. Yani bizimle uyumlu besin gruplarını tercih edip bizi desteklemesini sağlamak gibi bir enerji kaynağı varken, böyle yapay - ucuz - niteliksiz enerjiyi almak, evrimsel süreci tersine çevirmeye çalışmak gibi. Şekerden az miktarda ATP üretmek tek hücrelilerin yöntemi.

Sporcular da fiziksel efor öncesi karbonhidrat almaktalar kısa sürede yüksek performans için. Ya da yüksek miktarda protein diyetleri yaparlar. İşte bunlar da hızlı yaşlılık demektir. Biyolojide proton yükü artar, bireyin biyolojik olarak zayıf olduğu yerden hızla dejenerasyona neden olur. 20 yıl sonra gelişecek patolojiyi, 10 yıla çekebilir, genetik-yaşam şartlarına göre değişen bir oranda erkene çeker biyolojik sorunları. Yine genç bireylerde sonuçları görmediğimiz için, sigaranın hemen kanser yapmaması gibi uzun vadede görürüz sonuçları. Yanlış besin gruplarından yüksek oranda alan bireyin 5 yıllık değişim periyodu ile, kendi biyolojisi ile uyumlu diyete sahip bireyin değişim periyodu oldukça farklı olacaktır. Bunu daha kısa vadede, sigara içen bireylerde görebiliriz. 1 yıllık yaşlanma etkileri sigara kullanan bireylerde belirgindir göreceli olarak.

Enerji, performans elde etmeyi ancak biyolojik uyumluluğu gözeterek elde ederiz. Hem zihnen hem bedenen iyi his ve enerjik olunabilir evrimsel süreçle barışık yaşam modeli izlenerek. Yapay, ticari, anlık, hızlı çözümler malesef bizimle uyumlu değiller.

Sorulara Dön