Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Eğer türün devamlılığı için gerekli olmasaydı bir anne gene de çocuklarını sever miydi?

Nörokimyasal salınımlarımıza bağlı olan duygularımız neslimizin devamlılığına hizmet etmeseydi gene de bu duygularımız var olur muydu?

Hayır, evrimsel değişimlere katkı sağlamayacak bir duygunun evrimleşmesini beklemek doğru olmaz. Bu yüzden diğer türlerde estetik anlayışı yoktur örneğin pek fazla (kuşlar ve memeliler hariç). Bu yüzden aşk ve sevgi birçok türde görülmez. Bu yüzden birçok tür mutlu olmaz, gülmez, vs. Dolayısıyla, eğer ki evrimsel bir avantaj sağlamasaydı, hayır, bir anne çocuğunu sevmezdi ve bu duygu asla evrimleşmezdi.

“Çocuklar, büyük müzisyenlere ve aktörlere hayranlık duydukları gibi büyük bilim insanlarına da hayranlık duyduklarında medeniyet bir sonraki seviyeye sıçramış olacaktır!”
Brian Greene