Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Diyet ile zayıflamakmı önemli, yoksa spor yaparakmı zayıflamak önemli?

Spor yaptığı halde zayıflamayan kişiler bulunmakta.

Teşekkür
Hatırla
Takip

Yasam biçimini değiştirmekten bağımsız bir sağlıklı hale geçiş, tedavi, kilo kontrolü söz konusu değildir. Özellikle kilo fazlalığı, yanlış yaşam şartlarında ısrar sonucu vücudumuzun tepkisidir. Yanlış yoldasın alarmıdır.

Ve kilo kontrolünde amaç, zayıf olmak değil, ideal kiloya ideal vücut kitle indeksine ulaşmaktır. Fabrika ayarlarına dönmektir. Bunun için de fabrika ayarlarına uygun yaşam modeline geçmek esastır.

Biyolojik olarak insan hepobur kabul edilse de, otobur a daha yakındır. Bunun biyolojik nedenleri var. Bu nedenle bitkisel ağırlıklı yağdan zengin beslenme fabrika ayarına uygun olandır. Un yapay şeker gazlı içecek vs vs endüstri ürünleri upuzun bağırsağı kullanmayan lifsiz çöp lerdir. Metabolik atık üretirler ve hızlı yaşlılığa neden olurlar.

Sedanter yaşam ,Homosapiens açısından tarihte oldukça imkansız bir yaşam modeli. Insan daima hareket halinde avcılık, tarım vs faaliyet halinde yaşadı. Asla hareketsiz sadece beslenen bir tarzı olmadi. Günümüz sözde modern yaşam, biyolojimiz ile çelişmekte. Uyku nun önemi inanılmaz üst seviyede. Fabrika ayarı, akşam besin almamak üzere evrimleşmiş. Biz ise akşam yemeğini en önemli öğün yapmışız. Sadece akşam yememek, gece depolanmış trigliserit lerin yakılması yoluyla kilo kontrolü sağlar. Yağ yakimişu açığa çıkardığı için cilt de nemlenir.

Akşam gece yapay ışığa maruz kalmamak, hareketli yaşam, bitkisel yağ ağırlıklı beslenme, bir konuda uzmanlaşma çabası, doğadan kopmadan yaşamak gibi temel faktörler olmadan kilo kontrolünü sağlıyor olmak oldukça sahte sadece görünüm amaçlı bir sonuç elde etmek olur.

Daha sağlıklı olmayı amaçlamıyor isek, ne yaptığımızın da önemi kalmıyor.

Teşekkür

“...ama ben biliyorum ki Dünya küreseldir. Çünkü ben, Dünya'nın Ay üzerindeki gölgesinin şeklini gördüm.”
Ferdinand Magellan