Puan Ver
Puan Ver

Deniz yıldızlarının rejenerasyon ile üreme özellikleri insanlara aktarılabilirmi? Yada en azından rejenerasyon özelliği aktarılabilirmi? Yada bölye bir çalışma varmı.

rejenerasyonun kelime anlamı yenilenme demektir. ve üç düzeyde gerçekleşir

vücut düzeyindende yapan canlılar rejenerasyon ile ürerler.

organ düzeyinde örneğin kertenkelelerin kpan kıyruklarını yenilemsi veya karaciğerlerimiz ..

doku düzeyinde kesieln bir yeri iyleşmesi

rejenerasyon yeteniği attıkça gelişmişlik seviyesi azalır. insanlarda da rejenerasyon vardır fakat üreme düzyinde değilidir. aynı zamanda tüm hücrelerimizin rejenerasyon yeteniği farklıdır dil ve karaciğer hücrelimiz en hızlı kendini yeniliyen hüzlerimizdir bunun tam olarak evrimsel sürecini bilmiyoruz fakat dilin yaralanma riski fazla olduğu için karaciğerin ise yaklaşıl olarak 600 yakın görevi olduğu için bu organların bu şekilde evrimleştiği düşünüyor.

insanlarda direk olarak rejenenarsyon ile üreme yeteniğini aktarmaktan ziyade bir semende çeşidi olan aksoltl calısının kendini yenileme özelliği üzerinde çalışılmakatadır. tüm vücut hücrelerini yaklaşık olarak iki ayda yenileyen canlının kanser olma riski bizden 1000 kat daha azdır. bilim insanları bunu insanlara aktararak kanserli hücre kısmının alınarak kısa bir sürede yeniden kendini oluşturmasını sağlamaya çalışıyoruz

“Politikacıların ve ekonomistlerin insan doğası ile ilgili varsayımları, insan doğasının bir karikatüründen ibarettir. Onlara gereğinden fazla kandık.”