Sorulara Dön
Çıplak gözle yapılan gökyüzü incelemeleri doğru olur mu?
Yaklaşık 2 senedir gökyüzünü inceliyorum, araştırmalar yapıyorum. Gök olaylarını takip ediyorum. Çıplak gözle yapılan incelemeler doğru olur mu?
Ali Zengin
Ali Zengin Öğrenci-Okur

Bu, Astronomiye başlangıç için önemli. Artık yavaş yavaş alışmış olmanız gerekiyor: Örneğin kutup yıldızını daha hızlı tespit edeceksiniz. Takım yıldızlarını hemen fark etmeniz gerekiyor. Mesela 3 paralelimsi nokta dikkatinizi çekerse bunun Orion takımyıldız olduğunu anlamanız gerekiyor. Bu gözlem yapa yapa gelinen bir nokta bu noktaya gelmek için hiçbir araca (teleskop, kamera vs.) bile gerek yok.

Bu noktadan sonra daha fazla öğrenmek, detayları görmek isterseniz -ki sizde bunu görüyorum- küçük bir araçla başlayabilirsiniz. Eğer kendinizi bu noktada görmüyorsanız çıplak göz ile gözlem yapmaya devam etmenizi tavsiye ederim.

Takım yıldızlarını normal bir insana göre daha hızlı tespit etme, (yıldızların yardımı ile) kuzeyin nerede olduğunu hemen gösterebilme. Geçecek olan bir uyduyu görmek için plan yapma gibi aktiviteleriniz varsa sıra bir "araç" kullanmaya gelmiştir. En sağlıklı olanın bu olduğu fikrindeyim.

Bu Reklamı Kapat

Araç olarak başlangıçta teleskop almanızı (kesinlikle) tavsiye etmiyorum. Teleskop alan her 100 kişinin 98’inin, 2. günün ardından: “Üff bir şey bulduğum yok, ne yapıcam şimdi, kraterdir Ay’dır nereye kadar.. 2000 lira verdik lan yandı para” Dediğini biliyor muydunuz? İşte bunu dememek için öncelikle almanız gereken araç dürbündür. Hatta biraz daha ileri gideyim. Dürbün de almayın. Dürbün almadan önce Astronomi ile ilgili makale okuyun ve kendinizi yeterli hissettikten sonra dürbün alın. Dürbün ile çok fazla vakit geçirdikten sonra ise teleskop alın.

Ben de Astronomi ile ilgileniyorum ve bu sorunuza benzer şekilde ben de önceden soru sorardım. Ve işte bu noktada gerçekten çok değerli bir site keşfettim. Astronomi ile ilgili neredeyse her şeyin cevabının bulunduğu bir site: Kozmik Anafor. Bu sitede aklınızdaki soruların tüm cevapları var. Yerinizde olsam çıplak gözleme devam eder ve bu siteyi yavaştan tarardım. Tüm yazılarını okumaya çalışırdım.

Bu sorularınız için kaynağa bağlantılar bırakıyorum. Bu makaleleri kesinlikle okuyun. Sevgiler.

1. -. Yeni Başlayanlar İçin Teleskop -1. (20 December 2021). Alındığı Tarih: 20 December 2021. Alındığı Yer: Kozmik Anafor | Arşiv Bağlantısı