Puan Ver
Puan Ver

Büyük patlama(şişme) sebebi nedir? Ve evren karanlık madde henüz ortaya çıkmamışken nasıl şişebildi?

Şuanlık net bir şekilde bilemiyoruz. Ama kuantum dalgalanmalardan bir evrenin oluşabileceğine dair güçlü delillerimiz var. Şuanda boşlukta kuantum dalgalanmalardan ötürü sürekli olarak sanal parçacıklar yoktan var oluyor ve tekrar ölüyorlar. Var olmak için gereken enerjiyi bu kuantum dalgalanmalardan alıyorlar, öldüklerinde ise tekrar 'iade ediyorlar'. Bizim evrenimizde buna benzer bir şekilde oluşmuş olabilir. Tabii ki minicik bir sanal parçacık ile devasa bir evren arasında bir fark var. Ama matematiksel olarak aşırı derecede küçük bir ihtimal olsa bile mümkün. Ve kuantuma göre, bir şeyin var olması için 0 olmayan bir ihtimal varsa, o şey olur. Bu kuramı destekleyen en güçlü şey ise evrendeki pozitif enerji ile negatif enerjinin toplamının 0 olması, yani hiç. Bu yüzden evren hiçlikten var olmuş olabilir. Bu konular biraz fazla detaylı, net bir şekilde öğrenmeniz için birkaç satıra değil birkaç kitaba ihtiyacınız olacaktır.

“Bir şey sizin için yeterince önemliyse, ihtimaller düşük olsa bile onu başarmayı denersiniz.”