Puan Ver
Puan Ver

Büyük patlama'dan önce ne vardı veya bir şey var mıydı?

Dostum büyük patlama adı verdiğimiz bu olayın ilk başlarda hiçliğin içinde gerçekleştiği sanılıyordu. Bu hiçliğin duraysız hale gelmesi ile büyük patlamanın meydana geldiği düşünülüyordu. Ancak bu görüş de daha sonrasında bazı sıkıntılar meydana geldi. Bilim insanları büyük patlamanında öncesinde Bir takım olayların gerçekleştiğine dair bazı bulgular buldu. Bunlardan bazıları;

1. Anaksimendros'un apeiron görüşü.
  2. Çoklu evrenler teorisi.
  3. Sicim teorisi.

Bunlara kısaca bir göz atalım.

1. Anaksimendros'un apeiron görüşü.

Anaksimandros'un söylemiş olduğu apeiron kelime anlamı olarak sınırsız demektir. Bu görüşe göre evren sonsuzdan gelip sonsuza gitmektedir. Durum böyle olunca bir başlangıç da olmamış oluyor.

2. Çoklu evrenler teorisi.

Bu teori matematiksel anlamda var olsa da kesin bir nitelik taşımaz. Eğer bu teori doğru ise bizim evrenimiz birçok evrenin içinde barındığı bir evren kümesinin içinden sadece bir evren'dir. Yani farklı evrenlerin bir arada bulunarak oluşturduğu bir kümenin içindeyiz diyebiliriz.

3. Sicim teorisi.

Bu teorinin de matematiksel kanatları var fakat yeterli olduğu söylenemez. Bu teoriye göre sicimlerin titreşmesi sonucu oluşan frekans sonucu maddeler oluşur. Bu teoriye göre sonsuz farklı frekans kombinasyonu vardır ve hepsi de şu an Bizim olduğumuz yerdedir. Fakat biz onları fark edemiyoruz. Başka gerçeklikte belki sen 6 yaşında kaza sonucu öldün. Belki de şu an film izliyorsundur.

Bu tanımların hepsini kısaca ele aldım. Kaynakta vermiş olduğum sitelere giderek bu söylemiş olduğum teoriler hakkında daha geniş kapsamlı bir bilgi edinebilirsin. Ve bunlar gibi birçok teori mevcut. Ama şu anki teknolojimiz ve bilgi birikimimiz bu soruya kesin bir cevap getirecek düzeyde değildir. Umarım faydalı olmuşumdur. İyi günler ve iyi okumalar dilerim dostum kendine iyi bak.

1. Ege Özmeral Kesinlikle göz atmanı tavsiye ediyorum.
  2. Celal Şengör İzlemeni tavsiye ediyorum. Konuyu çok güzel bir biçimde ele alıp özetlemiş Celal hocamız.

“Kitaplar, olduğumuz yerde kalmamız gerektiği zamanlarda bize gidecek bir yer verirler.”
Mason Cooley