Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Boş bir uzayda bir atomun hızı nedir? Bulunabilir mi? Hız nedir?

Evrende yalnızca bir gözlemci ve bir atom parçacığı düşünelim. Bu gözlemci atom ile paralel ve eşit bir hızla ilerlesin. Işık hızına yakın bir hızda ilerlediklerini düşünelim... E ama düşünemiyoruz? Hız nerede çünkü? İsterlerse dursunlar isterlerse ışık hızını geçsinler, hızlarını nasıl bulacağız? Referans nerede? Hız ne?

Evrende sadece bir gözlemci ve bir atom varsa ve bu ikisi aynı hızda hareket ediyorlarsa, yerdeğiştirme yok demektir, dolayısıyla hız diye bir kavramı tanımlayamayız.

Soruda değinildiği gibi konumun, yerdeğiştirmenin, hızın tanımlanabilmesi için bir referans noktası lazım. Sadece bir kişi ve onunla aynı şekilde hareket eden atomun varlığı, bu referans noktasının olmaması anlamına geliyor. Eğer bu ikisi dışında onlardan farklı bir hızla hareket eden bir nokta varsa bu nokta referans noktası olarak alınabilir. Ancak böyle bir noktanın varlığında hız tanımlanabilir.

Puan Ver

Öncelikle Atom altı seviyeye indiğiniz için . Kuantum Mekaniğinden yararlanmanız lazım Çünkü atom altı parçacıklar Daha farklı işler . Hemde Boş uzayda Maddenin çoğu karanlık enerjidir Bunuda hesaba katmanız lazım .

Kuantum dolanıklık : https://tr.wikipedia.org/wiki/Kuantum_dolanıklık