Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Biz neandertal kuzenlerimizden evrimleşmiş olamaz mıyız farklı tür olduğumuz nasıl tespit edildi aradaki tek fark kemik büyüklü değil mi?

Neandertallerin farklı tür olduğu nasıl belirlendi kemikleri iri homosapiens olamazlar mı

Hayır Evrimleşmiş olamayız .Çünkü Neandertallar ile Ortak bir atadan geldik . Tek fark kemik büyüklüğü değil . Genetik farklılıklar ve Beyin kütlesi açısındanda boy falan Bunlardanda Değerlendirilir .

Evrimleşmiş olamayacagına Dair Kanıt : Homo Sapiensler, 40.000 yıl önce ilk kez Avrupa’ya vardığında Neandertaller 200.000 yıldır Avrupa topraklarında yaşıyordu.

Ve Bizimle çok yakın Türlerdir ama Hatta Modern insanla Çiftleştiği bile düşünülür

Modern insan ile akrabalığı ;

Neandertallerin evrimsel kaderi ile modern insanın ortaya çıkışı doğrudan alakalıdır. Homo sapiens, yaklaşık 200 ila 100 bin yıl önce doğu veya güney Afrika'da ortaya çıkmıştır.[3] Modern insan, yaklaşık 40 byö kuzeye doğru yayılmış, bu esnada yerel tarih öncesi insan türlerini sürmüş veya tüketmiştir. Bunun sonucu olarak, güneybatı Asya, Orta Asya ve orta Avrupa'daki Neandertaller çeşitli oranlarda modern insan ırkı tarafından absorbe edilmişlerdir.[1] Modern insana geçişin göreceli olarak geç yaşandığı batı Avrupa'da bile Neandertaller ile ilk modern insanların çiftleştiğine dair kanıtlar vardır.[1]

Fosil kanıtları

Neandertal erkek ve kadın modelleri

Neander Vadisi'nde 1856'da bulunan ilk fosiller 16 parçadan oluşuyordu. İlk etapta bunların tarih öncesi bir insan ırkına ya da anormal bir modern insana ait olabileceği düşünüldü.[1] 1886'da Belçika'nın Spy bölgesindeki bir mağarada bulunan fosiller ilk tespiti haklı çıkardı. Mağaradaki Neandertal fosillerinin yanında, Orta Paleolitik döneme ait taş aletler ve soyu tükenmiş hayvanların fosilleri vardı.[1]

1910'da batı ve orta Avrupa'da bir dizi Neandertal iskeletine ulaşıldı. Bu verilere dayanarak bilimadamları Neandertallerin tam dik ayakta duramayan, modern insandan daha az zekaya sahip bir yarı-insan oldukları sonucuna vardı. O dönemde, daha eski insan formları yaygın olarak kabul görmediği için, Neandertallerin insansı maymunlar ile modern insan arasında bir tür olduğu, modern insandan çok farklı oldukları için de insanın atası olamayacakları düşünüldü. II. Dünya Savaşı'ndan sonra bu görüşün hatalı olduğu, evrimsel bir bakış açısıyla Neandertal ve modern insanın oldukça yakın olduğu görüşü hakim oldu. Bu nedenle Neandertaller Homo sapiens türüne dahil edildi ve sıklıkla "Homo sapiens neanderthalensis" olarak anılmaya başlandı. Yakın dönemde Neandertaller Homo sapiens olarak değil de yakın fakat farklı bir tür olarak, "Homo neanderthalensis" şeklinde adlandırıldı.[1]

Neandertal iskeletleri, birçok arkeolojik materyalle birlikte Avrupa, güneybatı Asya ve en son Özbekistan dahil Orta Asya'da yoğun olarak bulundu. Günümüzde yaklaşık birkaç yüz tane bireye ait Neandertal fosiline ulaşılmıştır. Bunlardan bir kısmı neredeyse tam iskeletlerdir.[1]

1. Kaynak 1 Neandertal
  2. Kaynak 2 Neden onlardan evrimleşmedik

Ortak atadan türeyen kuzenler olarak düşünülüyor genellikle ancak konu çok değil.

Konu hakkında bazı araştırmalar söz konusu umarım faydalı olur.

Başka türde olamayacak biçimde benzerlikler in olması ister istemez soru işaretleri ne neden oluyor.

“Cehennem, diğer insanlardır.”