Puan Ver

Bir insanın beynindeki bilgiler sprem hücresine aktarılabilir mi? Eğer aktarılabilirse doğan çocuk o bilgilere sahip olur mu?

Bahsettiğiniz şey günümüz teknolojisiyle imkansızdır. Tanım itibariyle de gelecekte de imkanlı olması pek mümkün değildir. Zira sperm yalnızca yumurtada döllenme meydana getirir ve genetik bilgiyi aktarır. Genetik bilgi ile beyin içerisinde işlenen bilgi birbirlerinden çok farklıdır.

Puan Ver

bir hayvan doğduğunda, genetik yollarla edindiği bazı davranışlara sahiptir. Bu davranışların repertuvarına bilimde tür hafızası (species memory) denir. Bu hafıza, bildiğimiz anlamıyla bir düşünsel hafıza değil, genetik materyal üzerinde saklanan, biyokimyasal bir hafızadır ve bildiğimiz Evrim Mekanizmaları etkisi altında, her genetik özellik gibi Evrim'e tabidir.

Bu aktarımın nasıl yapabileceğimiz çözülürse neden mümkün olmasın?

“Primatlar üzerinde çalıştıkça göreceksiniz ki, kendimizde değerli bulduğumuz her ne varsa -ki buna ahlak da dahildir- primat davranışları ile doğrudan ilişkilidir.”