Evrim Ağacı Soru & Cevap
-1
Puan Ver

Bilimin yalnızca deney ve gözleme dayandığı mutlak doğruysa,ne deney ne de gözlem şansı olmayan paleontolojiye(fosil bilim) nasıl bilim diyebiliyoruz?

Sadece paleontoloji de değil, onun gibi pekçok bilim alanı da dahil soruma...

Bilim,evrenin, evrendeki olguların ve olayların bir bölümünü ele alıp birtakım yöntem ve deney yolları kullanarak ve gerçeğe, gerçekliğe dayanarak birtakım yasalara ulaşan bilgi yolu, düzenli ve tutarlı bilgidir.

açıklamadan da anlayacağınız üzere fosil bilimi ile fen bilimleri arasında farklılıklar vardır. Fen Bilimleri ile aralarında fark olmasına karşın bilim olarak kabul edilen tek iş fosil bilimi değildir. Ayrıca tarih bilimini de Fen Bilimlerinden ayıran bazı özellikler mevcuttur. Örneğin Tarihte kanunlar yoktur. Ancak Fen Bilimlerinde kanun koyma vardır ya da Tarih biliminde genelleme yapılmadığı halde Fen Bilimlerinde genellemeler mevcuttur. Bunun gibi farklar olmasına rağmen tarih bir bilim olarak kabul edilir. Bunun nedeni:

Tarihin bilim olarak kavranması, diğer bilimlerde de olduğu gibi, ancak kuramla uygulamanın yan yana olmasına bağlı olmakla birlikte; Tarih’i diğer toplumsal bilimlerle birlikte doğa bilimlerinden kuramsal açıdan ayıran temel özellik, baştan bilinmeyen olaylara uygulanacak hiç bir Tarih kuramının olmayışı… Yani tarihsel bir kavramı matematiksel bir biçimde dile getirmek olanak dışı ve Tarih’te her zaman olaylara geri dönüş, kuramla olaylar arasında bağlantıları gözden geçirme; çıkan sonuçları düzeltme ve değiştirme var…

Bu nedenle de “bilim olarak Tarih”, günümüzdeki bilimsel kuramlar içinde önemli ve güncel bir yer tutuyor olmasıdır.

Paleontoloji ye gelirsek aslında sizin iddianız yanlıştır. Çünkü Paleontoloji de deney yapılmaktadır. Kimyasal yollar kullanılarak fosiller incelenir ve bu fosiller den bir sonuç çıkartılmaya çalışılır. Yani Paleontolojide de deneysel yöntemler kullanılmaktadır. Bu deneysel yöntemler kullanılırken de kimya biliminden yararlanılır.

Puan Ver

“Şahsen, tek bir zeki insanın en keskin eleştirisini, milyonlarca kişiden oluşan akılsız bir kitlenin onayına tercih ederim.”
Johannes Kepler