Bilime göre hayatın bir anlamı var mı yoksa bu anlamı üreten bizler miyiz?

Örneğin canlılığın oluşması illa gerçeklemek zorunda mıydı? Evrendeki bu tepkimelere ve oluşumlara meraklı atomların metafiziksel olarak bir anlamı var mı? Neden atomlar veya moleküller tepkimeye girmek zorunda? Neden ph diye bir ölçüt var? Neden evrendeki 4 temel kuvvetten sınırsız olasılıkta madde oluşabiliyor?

Bilim, evrenin işleyişini ve ne olduğunu açıklamaya çalışan bir araçtır. Neden olduğunu veya işleyişin neden böyle olduğunu açıklamaz. Ne'lere yanıt verir ama Neden'lere veremez.

Şöyle düşünün: Bir bilgisayar var. Bilgisayar'ı kullanarak bir uygulama kodları oluşturuyorsunuz. Bunu bilgisayar aracılığıyla gerçekleştiriyorsunuz. Bilgisayar ile uygulama kodlarını oluşturuyorsunuz. Bilgisayar bir robot gibi. Nasıl oluşturulduysa onu yapar. Bu yüzden bunu neden yapıyorum veya uygulama kodları ne işe yarar veya ben neyim veya beni oluşturan insan ne ve neden var veya bende insan olabilir miyim vs... Gibi şeyler yapamaz. İşte bilim de böyledir. Bilim de bir bilgisayardır. Bu bilgisayar, evrenin işleyişini ve ne olduğunu açıklamaya çalışan bir araçtır. Misyonu budur. Nedenselliğe karışamaz.

Hayatın anlamı ona anlam vermektir. Verdiğin anlamla yaşarsın. Sen ne düşünüyorsan sen ve hayat ona dönüşür. Anlamdan söz açan sensin ve anlam veren de. Kedinin biyolojik gereklilikleri hariç bir amacı yok. Yok çünkü kurgulamadı. Bir amaç ve anlam kurgularsan veya benimsersen amaç ve anlam vardır. Kurgulamazsan yoktur.

Hayatın anlamı, hayatın anlam kazanabilmesidir. Yani hayatın anlamı ona anlam vermektir.