Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Belirsizlik ilkesinde momentumun belirsizliği ile konumun belirsizliği neden çok küçük bir sayıya eşit yada büyüktür?

Planck sabiti yerine sadece "1" veya herhangi bir sabit sayı kullanılsaydı ne olurdu?

Planck sabiti, kuantum etkilerinin gözlemlemesi olan sınırı belirler. Eğer Planck Sabiti değeri olduğundan daha büyük bir değere sahip olsaydı, bu dünyamızı çok büyük bir ölçüde etkilerdi.

Örnek olarak çoğu kararlı atomun çapı çok büyük, çünkü bu değer  h^2 ile orantılıdır. Atomların iyonize enerjisi çok düşük olurdu, çok az bir enerjiyle hidrojenden elektron koparmak çok kolay olurdu. Hatta bu değer kuantum etkilerini klasik alanda etkileyecek kadar büyük olsaydı, felaket olurdu. Oluşabilecek kuantum sıçramalardan dolayı birden kendini çölde bulabilirdin, veya bir kuantum tünellemeyle duvardan geçebilirdin. Bunlar tabiki de birkaç var sayım ve olasılık. Gerçekten de böyle olur muydu bilemeyiz.

1. Wikipedia Belirsizlik İlkesi

1, Planck sabitini yanında çok çok büyük bir sayı. Planck sabiti, kuantum boyutta alt sınır olan sayıdır. Yani olabilecek her şey en az Planck sayısı kadar değişim geçirebilir. Her şey o sayının katlarıyla değişir. O yüzden alt sınır bulunmuş ve belirsilizk de ona göre ifade edilmiştir diyebiliriz.

1. Planck sabiti

“İnsanın geleceği yıldızlardadır ve bu gelecek, çocukça bir budalalık ve cahil bir batıllığa heba etmek için fazlasıyla önemlidir.”
Isaac Asimov