Bu Reklamı Kapat
Sorulara Dön
Bana bir ineğin evrilerek balina formuna geçtiği, ara geçiş formu fosili gösterebilir misiniz?
  • Soruyu Takip Et
Bu Reklamı Kapat
Merve Arıcıbaşı
Merve Arıcıbaşı PhD Veterinary Sciences

Manatiler (deniz inekleri) ve suaygırları balinalar gibi ruminant tipi (4 kompartımanlı) mideye sahip olup tatlı ve tuzlu sularda yaşamaya uyum göstermiş karasal memelilerdir.

Özellikle manatiler en yaygın oldukları habitat olan Karayip ve Amazon nehri ve benzer bir tür Dugonglar da Atlas ve Hint Okyanusun'da yaşarlar. Dugonglar da balinalar gibi nesli tükenmekte olan hayvanlar sınıfındadır.

1. W. Pedia. Deniz Ineği (Manatiler). (09 February 2021). Alındığı Tarih: 10 February 2021. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
Cevap

Rastgele aldığınız iki canlı türü arasında bir ara tür bulmayı bekleyemezsiniz. Ara tür kavramı, tarihsel sürekliliği olan bir kavramdır. Eğer ki ara türlerden söz etmek istiyorsanız ele almanız gereken canlılar, tarihsel olarak birbirinden farklı dönemlerde var olmuş ve aralarında ata-torun ilişkisi olan canlılar olmalıdır.

Günümüzde aynı anda yaşayan iki canlıyı, mesela bir timsah ile ördeği alıp da aralarındaki ara geçiş türünü arayamazsınız. Zira yukarıda da anlattığımız gibi, evrimsel biyolojinin hiçbir noktasında timsahtan ördeğin ya da inekten balinanın evrimleştiğini iddia eden biri var olmamıştır. (ki olmuşsa da evrimin nasıl işlediğini anlamamış demektir.)

Şunu unutmayın: Günümüzde yaşayan, halen var olan canlılar birbirleriyle kuzendir. Bunu şöyle düşünebilirsiniz: Sizinle amcanızın oğlu veya halanızın kızı arasında olan, yarısı amcaoğlunuz yarısı siz olan bir "ara geçiş bireyi" yoktur. Bu kişilerle sadece kuzensinizdir. Ancak dedeniz ile sizin aranızda bir geçiş canlısı vardır: babanız, veya anneniz! Dolayısıyla ara tür kavramı çok iyi anlaşılmalıdır. Ara tür kavramı, tarihsel bir kavramdır.

1. Ç. M. Bakırcı. Ara Geçiş Fosilleri Nedir? Ara Türler Ile İlgili Yalanlar Ve Gerçekler.... (30 March 2019). Alındığı Tarih: 10 February 2021. Alındığı Yer: Evrim Ağacı doi: 10.47023/ea.bilim.7724. | Arşiv Bağlantısı
Efe Gerenli
Efe Gerenli Amatör Popülasyon Genetikçisi

İnekler ve balinaların ortak atası milyonlarca yıl önce yaşadı bugünkü inekler balinaya dönüşmedi, birbirlerine dönüşmediler dönüşmeyecekler de, türleşme atasal bir populasyondan ayrılan iki pupulasyonun farklı evrimsel süreçler geçirerek genellikle çiftleşemeyecek kadar farklılaşmasıdır ve bu onlarca kez gözlemlenerek belgelenmiştir.Onun dışında zaten çiftyaşamlıların balıklardan evrimleştiğini (tiktaalik,acanthostega),sürüngenlerin çiftyaşamlılardan evrimleştiğini (seymouira),memelilerin de sürüngenlerden evrimleştiğini (sinodont,terapsit),ve en son da primatların da kemirgenlerden(proconsul) biliyoruz,tüm bunlar ara geçiş türü.

Sorulara Dön