Bana bilim kitabı önerir misin?

Merhaba, ben 14 yaşındayım ve abimlerim, ablalarım olarak sizden bana kitap önermenizi rica ediyorum.

Bilimsel konularda kitap tavsiyesi isteyen her yaşta insanın okuya bileceği klasik bir kitap vardır. Carl Sagan - "Kozmos". Evren konusunda çok güzel bilgiler ve belki de yeni bakış açısı edine bileceğin çok güzel bir kitap. Bunun dışında Stephen Hawking "Büyük sorulara kısa cevaplar" kitabını okuya bilirsin. Birden fazla konuda çok güzel bilgiler içeren bir kitap.

Bilim kurgu konusunda kitap okumanı da aşırı tavsiye ederim. İsaac Asimovun çok akıcı ve muhteşem bilim kurgu kitapları vardır. "Ben, Robot" kitabı başlangıç için idealdır. Yazarın "Vakıf" isimli serisi de vardır. Bunun dışında Asimovun "Kozmik Akışlar", "200 yaşlı adam", "Jüpiteri Satıyorum" gibi romanlarını da öneririm.

Bu alanlara ilgin daha yeni filizlendiğinden sana çok önemli bir konuyu muhteşem bir basitlikle ama bir yandan da çok geniş bir kaynak dizisinden yararlanan, ünlü davranışsal genetikçi Robert Plomin'in Blueprint adlı kitabını öneririm. Eğer ingilizcen iyi ise bu kitabı okumanın sana hayatın içyüzünü tanıtacağını, gelecekten neler beklemen gerektiğini ve daha genel olarak toplumun ve bireylerin nasıl oldukları hallere geldiklerini öğreteceğinden şüphen olmasın. Fakat ingilizcenin daha gelişmesi gerektiğini düşünüyorsan aynı yazardan Genlerin G'si adlı kitabı öneririm.

Bunun dışında başlangıç için sana yardımcı olacak birkaç başka kitabı da liste olarak ekliyorum:

• Bilim Kitabı - Alfa Yayınları
  • İnsanın Türeyişi - Charles Darwin
  • Gen Bencildir - Richard Dawkins
  • Campell Biyoloji - Palme Yayıncılık
  • Genetiğe Giriş - Alison Thomas

• Rober Plomin. (2018). Blueprint.

Fizik üzerine Yedi Kısa Ders kitabını fizikle aran iyiyse okuyabilirsin. Okurken düşündüren bir kitap. Alfa yayınlarında bilim ile alakalı çok kitap var. Ayrıca David C. Catling tarafından yazılmış Astrobiyoloji kitabı da çok iyidir.

• David C. Catling. Astrobiyoloji. (27 Şubat 2021). Alındığı Tarih: 27 Şubat 2021. Alındığı Yer: bkm | Arşiv Bağlantısı

Ali Demirsoy'un kitaplarını deneyebilirsin.

Ayrıca TÜBİTAK'ın özellikle farklı yaş grupları için de hazırlanmış bilim kitapları var. Onlar da ilginç.

Bunun dışında İngilizce biliuorsam ve öğreniyorsan o da çok iyi olur.

Bilimkurgu romanları da kesinlikle tavsiye ederim. Şimdi 14 yaşında olsam "Cesur Yeni Dünya"yı okurdum.