Sorulara Dön
Genel ve Kategorisiz

Balın neden son kullanma tarihi yoktur?

Teşekkür (1)
Hatırla (1)
Takip (1)

Eski Mısır mezarlarını kazıyan modern arkeologlar, mezarların içinde bulunan eşyaların arasında tazeliğini yitirmemiş binlerce yıllık bal kapları bulmuştur. Arkeologların bozulmadan yıllar boyunca özelliğini koruyan bal kaplarını bulmaları, balın son kullanma tarihi olmadığı, ebedi raf ömrünün açık bir kanıtı olduğunu göstermektedir.

Balın Son Kullanma Tarihi Yoktur?

Bal, sadece depolanma amacıyla yapılan tek gıda maddesidir. Arıların kış mevsiminde kovanlarında beslenmeye ihtiyaçları vardır. Bu mevsimde bitkiler çiçek açmadıklarından, arıların evrimsel amaçları birkaç ay sonra bozulmayacak bir besin kaynağı yaratmaktır. Bal üreten arılar kendi besinlerini üretirken yüzlerce yıl belki de daha uzun süre dayanma potansiyeline sahip bir yiyecek yaratırlar. Bu özelliğe sahip başka hiçbir besin yoktur.

Bal, düşük bir pH değerine sahiptir ve neredeyse içeriğinde hiç su yoktur ancak şeker yüklüdür. Balın bu özellikleri, arı kovanını bakterilerden uzak tutmaktadır.

Tuz, şeker, kurutulmuş pirinç gibi çiğ formdaki bazı yiyeceklerin de süresiz olarak saklanma özelliği vardır. Ancak bal bu yiyeceklere göre tamamen yenilebilir bir formda korunabilme özelliğine sahiptir.

Balı Tam Olarak Özel Bir Besin Yapan Nedir?

Balın özel bir besin olması kimyasal yapısından gelir. Bal, her şeyden önce bir şekerdir. Şekerler higroskopiktir, bu da doğal hallerinde çok az su içerdikleri anlamına gelir, ancak açıkta bırakılırsa kolayca nemi emebilir. Organizmalar bal kavanozu içinde bozulma şansına sahip olacak kadar uzun süre hayatta kalamazlar.

Ayrıca, bal doğal olarak asidiktir. Yaklaşık olarak 3 ila 4.5 arasında bir pH değerine sahiptir. Balın asidik olması, içinde büyümek isteyen hemen hemen her organizmayı öldürecektir. Bu nedenle bakteriler için bal kavanozunda yaşam beklentisi çok düşüktür.

Teşekkür (4)